Slöar framför tv:n!

Svar på en kommentar:

Idolkortet tog nog tre veckor att få. Men jag tror att man ska skriva till hennes vän och granne på engelska det gjorde jag.
Tror att det stod i hennes blogg här om dagen.



Ligger bara i soffan och slötittar på Rena rama Rolf säsong två då Nisse och hans fru flyttat till Stockholm.
Nya grannarna Monika och Conny har flyttat in och de har börjat umgåtts på samma sätt som de gjorde med Nisse och hans fru.

Älsklingen ringde precis och han lämnar Lidingö nu och är snart hemma. Saknar min älskade gubbe.
Någon som kan gissa hur många år vi varit tillsammans den 16 November i år????
Hur många år har vi varit förlovade den 6 maj 2012.
Gissa på!!!!

Fortfarande vitt ute!





Nu ska jag börja kika i Liza Marklunds nya bok. Har inte haft orken när jag varit sjuk att öppna en bok och försöka följa med i handlingen, man ska göra ett försök nu.
Har även Maria Montazamis bok med bilder från hennes hem, recept och lite annat. Den har jag ögnat igenom men ska läsa mer noggrannt senare.




Kommentarer
Postat av: Yvonne

Jag skrev på svenska för det var Marias adress, till jul så var det en annan adress för julkortet har jag för mig. Då skrev jag på engelska. Ordnar sig säkert ändå för hon ser ju att det är ett namn och adress.

2012-01-10 @ 14:27:44
Postat av: Annika - drömmen om 11 barn

Sv Jag hoppas inte att du tog mitt inlägg negativt, för det var inte det som var meningen även om jag vet att det kan tolkas så.

Vårt dagis här har öppet mellan 6-18 och det känns som vi hade varit tvungna att ha barnen där mellan 6-17 om vi jobbat heltid båda två med arbetstider mellan 7-16 som ju faktiskt min gubbe har då han jobbar dag i dagsläget...

Jag har ingen positiv erfarenhet av dagis kan jag inte påstå. Jag säger inte att alla dagis är likadana, men jag tror att ens egna erfarenheter sätter spår (Linus har gått på dagis). Sen har jag nära vänner vars barn inte haft det bra heller. Kläder som försvinner hela tiden (för samma barn, och då snackar vi flera gånger i veckan), barn som vart på väg att gå på pottan har satts på blöja så de inte velat ta pottan sen... sen vart jag ganska ställd när jag kom till dagis en dag och de inte ens visste vart L var nånstans. Alla fröknarna var ute men vart var Linus? Då var han inne i skolbyggnaden istället - men dagisets gård är inhägnad - så det hela var mycket märkligt... Som du förstår känner jag mig tryggare med att ha barnen själv ;)

Däremot just den pedagogiska biten kan va bra, just det där med matte, färg och form, naturen osv - det tror jag definitivt är bra. Våra barn kommer få gå på dagis då de är större, kanske efter 3-4års ålder, för att liksom "slussas" in i skolan sen. Fast kanske 5år, ja jag vet inte. Men inte när de är såhär små...

2012-01-10 @ 18:06:10
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/
Postat av: Katrin

Haha!

Stundar det bröllop den 6 Maj??? Kan det vara 5 år

2012-01-11 @ 18:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0