Lördag!

Fy sjutton vad slut jag är. har dammat hela lägenheten och nu sitter jag här och pustar. Orkar ju inget numera. Har även plockat ihop all tvätt i två Ikeakassar det tog totalt musten ur mig.

Idag kommer mina föräldrar, min son och hans hustru på födelsedagsmiddag. Sture gör middagen och jag gör efterrätten. Bilder på mat, folk mm kommer upp imorgon bitti. Sture ska få fika först sen ska jag göra efterrätten och sen bara slappa i soffan hela dagen. Sture tar tvättstugan och dammsugningen och matlagningen.

På Måndag är det jag som ringer läkaren angående hostan, jag orkar inte mera just nu. Tänkte på Bricanylen som man ska andas in, det är ju ett pulver som man inte känner att man får i sig. Hade sådant för näsan mot min Pollenallergi men fick sluta med det. Fick värk i alla bihålor och huvudvärk
.
Kanske det retar upp hostan??? Vad tror ni? Finns det inte Bricanyl spray precis som det finns spray mot näsan istället för pulvret?

För på Fredag har vi planeringsdag och föreläsning mellan 8.30-11.30 och jag sitter inte i tre timmar och kväver min hosta även om det gick bra på Onsdagens föreläsning som var i 1 1/2 timme med paus.

Idag är det 15 minus och det har kommit en hel del snö:










HEJ MITT VINTERLAND


Snötäckt ligger nu ett land

under månbelysta nätter

Frosten strör med gnistrande hand

Gnistrande kristaller, över vida slätter


Hej mitt vinterland, nu är jag här

Nu biter frosten i min kind ty kall är kvällen

Hej, mitt vinterland av månen där

Den lyser kyligt trind på mörka himlapällen


Bjällrans klang nu friden stör

När vi genom skogen kör

Bofink uti granens topp

förlåt att vi väckte dig opp.


Hej mitt vinterland, nu är jag här

på vinter holiday

Nu blinkar stugans ljus mot mig

 


I mitt vita vinterland

Hej mitt vinterland, åh vilken kväll

Jag andas luften ren, men fryser om min näsa.

Hej mitt vinterland, snart i min käll

ska jag få sitta uti brasans sken och läsa

 


Lilla fålen raskt du går

snart du lön för mödan får

Du får varmt i stallets vrå

Och havre att mumsa på

 


Hej mitt vinterland, nu är jag här

på vinter holiday

Nu blinkar stugans ljus mot mig

i mitt vita vinterland



Kommentarer
Postat av: Yvonne

Bricanyl är ett pulver, har aldrig hört talas om att det finns i annan form. Jag har haft det i så många år och aldrig märkt att det skulle påverka hosta. Det är ju en väldigt låg dos!

2012-02-04 @ 13:15:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0