Torsdag!

God morgon redan Torsdag. Jag stänger både idag och imorgon, inget jag direkt längtar efter. Då man blir rätt kokt i skallen efter nio timmar på jobbet 9-18.

Mamma är ledsen över att du inte hört av mig på ett par dagar. men slutade 19 i Tisdags efter APT så då var det direkt hem i tv-soffan och igår var jag jätte trött så slappade i soffan framför tv:n från kl 18 direkt efter middagen.
Idag kommer jag nog inte hem förrän efter sex kanske samma imorgon.

Men hostan är nästan borta, hostar nästan inte alls av den på natten, något då och då på dagen, men vet ju fortfarande inte om det beror på den eventuelle, köld eller förkylningsastman som ska utredas om jag har då jag är helt frisk.

Sov så bra inatt att jag vaknade klar vaken strax före fem så jag har redan varit uppe och tagit en dusch och känner mig otroligt pigg.

Lite till jobbet då: Imorgon är två borta på min avdelning, en som jobbar heltid och är sjuk och en som jobbar fyra timmar/dag och är sjuk, den som jobbar 32 timmar är alltid ledig Fredagar. Så en vikarie som vi nu haft hela veckan och som är toppen kommer att jobba med mig och en till som vi inte vet vilken det blir ännu. Alltid jobbigt att vara ensam ordinarie men det kommer att gå, man kan bli lite tröttare bara.
Sen är ju barn så smarta som nog alla vet att de alltid försöker ändra lite på regler och sådant för att få göra sådant som kanske inte riktigt är tillåtet alltid.
De vet ju väl om att en vikarie inte alltid har kolla på allt.
Nej jag vill göra mig helt i ordning nu och ta en lång frukost med DN, det är jag väl värd!

Min fina bukett är lika vacker idag:









Ha en bra Torsdag!






Kommentarer
Postat av: Aspiga Celine

Finfina blommor. Vill gärna veta vad du tycker om de senaste blogginläggen som jag skrivit.

2012-02-17 @ 16:39:42
URL: http://phantazia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0