Skit!

Jag blev hemma, jag lyssnade på min kropp. legat och kolalt på dvd, bla Albert och Herbert. Haft diskus på Facebook. Men jösses ja la ut denna bild:


Tycker bilden är rätt lattjo, sen vet jag ju väl om hur han tänker att man är friskare, lever längre etc etc.
Men trotts allt är bilden kul och Reinfeldts politik har jag aldrig gillat. Jag står för att han ger till de rika och tar från de fattiga.
Är ju också bevisat att de som har det svårt fått det svårare så som arbetslösa, sjuka, gamla och ensamstående.

Någon Moderat kommer jag aldrig bli.
Men trådskribenterna drog in sossarna också att de minsann inte var bättre. Men det är inte de som styr idag och jag är inte sosse heller.

Jag gillar inte att de säljer ut allmännyttan så enbart de med pengar kan flytta hemifrån till slut om de inte har rika föräldrar som kan köpa en lägenhet till dem.
Jag gillar inte att sjuka och arbetslösa blir av med sjukpeng och a-kassa
.
Jag vill att alla ska ha samla chans i dagen samhälle, ha samma möjligheter att leva ett drägligt liv.
Det har alltid lönat sig att jobba så det där tugget att det inte alltid gjort det är skitsnack!

Jag la ut en skämtsam bild som visade på mina åsikter och jag blir frustrerad över vissa reaktioner.
Jag har levt under Sossarna också och hade det bättre då än nu. Det står jag för.

När jag var ung kunde man skriva in sig på arbetsförmedlingen och få pengar under 20 år, det kan man inte idag då är det soc som gäller.
Det fanns meningsfulla ungdomsarbeten tex.
Nej nog om detta ska vila igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0