Vinterland.

Hej mitt vinterland nu är jag här.......
Det kom snö I Torsdags eller var det i Onsdags? Så här ser det ut nu iallfall.
 
 
 
 
 
 
Tyvärr suddigt, men det är en Ekorre som klättrar på väggen på huset rakt över oss:
 
 
 
Zoomade in den men skulle ställt om kameran, men det hinne rman ju inte då ekorren är otroligt snabb.
 
Middagen igår:
 
Risgrynsgröt och två mackor med Whiskey cheddar.
 
 
 
Men just det Benny och Awa i finalen. Gillade aldrig Jem och inte Erik heller men när de sjöng om igår så var Erik bäst. Så som segrare ska Benny eller Awa stå.
 
Nu är det frukost dags.

Kommentarer
Postat av: Celine -

Ja burr så äckligt med snön....

Svar: Men det blir ljusare ute och barnen tycker ju det är roligt. Hellre snö än slask men bäst är ju torr barmark.
kerstin olsson

2012-12-01 @ 11:18:04
URL: http://phantazia.blogg.se
Postat av: Marie

Skummade igenom inlägget först och tänkte att du käkade en... hm... ovanlig helgfrukost (i mina ögon) - läste bara några ord och fick det till att du käkade gröt och Whiskey - tänkte att du kanske ville ha en glad lördag och startade i tid, men läste om och då blev det ju mer begripligt ;)

Coolt med korren på väggen... har aldrig sett dem klättra så, på väggarna förut.

Svar: Ekorrarna brukar klättra så, väggen är ju lite skrovlig också så den kanske få mer fäste då än den får mot plana väggar. De är rätt tama här och för ett antal år sen fick vi in en från balkongen och in i vår lägenhet. Nä du whiskey dricker jag inte på morgonen :-) Enbart när jag är riktigt förkyld eller så i Irich coffie.
kerstin olsson

2012-12-01 @ 22:37:12
URL: http://minsmalavag.blogspot.com
Postat av: Celine - Är mig själv!

Barnen tycker det är roligare... - Vilka barn? Inte mina iaf...

Svar: Förskolebarnen där jag jobbar. Gillar inte dina barn snö? Åka, pulka, kälke, bygga snögubbar, snöhus etc? Det är första gången jag hört talas om barn som inte gillar snö? men någon gång ska ju alltid vara den första. Sen att alla tre inte gillar snö vad beror det på?
kerstin olsson

2012-12-02 @ 10:19:15
URL: http://phantazia.blogg.se
Postat av: Celine - Är mig själv!

Det tror jag beror på att snö är kall och a... blöt... Man fryser fort... Barnen kan gilla en stund i pulkabacken men då¨pratar vi om en 15 minuter-en timma/månad typ.

Svar: En timme räcker gott och väl så länge är vi ute med barnen i snön ibland längre ibland kortare beroende på kylan, är det lite slaskigt kommer vi fortare in.
kerstin olsson

2012-12-02 @ 11:18:57
URL: http://phantazia.blogg.se
Postat av: Celine - Är mig själv!

Jo men nu pratade vi om enbart ett tillfälle i månaden!

Svar: 15 min -1 timme i månaden. Du har speciella barn du :-) Men är de inte ute i skolan och på förskolan och leker i snön då?
kerstin olsson

2012-12-02 @ 18:11:25
URL: http://phantazia.blogg.se
Postat av: Celine - Är mig själv!

Har inga barn i förskolan. =) De går i 1, 2 och 3:an. Jo, de är ute på rasterna. De gillar att leka med sina kompisar, men de gillar inte snön. Skönare att leka varm och torr ju. =)

Svar: jag menar att dina barn är speciella med att inte tycka om snö. Och det är ju menar inte att dina barn är speciella över lag utan speciellt då det inte är vanligt att barn inte gillar snö, särskild tre barn från samma familj. När det är minus ute så blir man ju inte blöt av snön men kall kan man ju bli självklart. Att bli blöt och kall gillar nog inga barn. Glömde att minstingen blivit så stor.
kerstin olsson

2012-12-03 @ 10:24:31
URL: http://phantazia.blogg.se
Postat av: Celine - Är mig själv!

Tycker för övrigt inte alls att mina barn är speciella. De är bara en salig blandning mellan aspiebarn och normalstörda barn... Precis så som det skall vara i en familj med normalstörda ch aspieföräldrar. =)

2012-12-03 @ 10:25:51
URL: http://phantazia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0