Tråkig Söndag.

Jag vet att jag inte sovit så många timmar/natt under en längre tid. Men att sova mellan 12.30-16.30 som jag gjorde igår eftermiddag är väl att ta i eller? Sen dog jag som en klubbad säl kl 22, vaknade med ont i ryggen kl 03.15 somnade om innan 05 och vaknade kl 08. Känner mig jätteseg och trött fortfarande men den här hostan som sitter i efter flunsan är väldigt jobbig. Jag tar extra doser som läkaren ordinerat när jag är sjuk med hosta eller har kvar en förkylningshosta. Har inte jag nog med skit måste man få astma också?
 
Idag jobbar min älskling...pga att de jobbar in både Måndag och Tisdag så det kommer bli en lång dag.
Killen han jobbade med förra veckan undrade om han kunde ställa upp. Klart man gör det för att få vara ledig de andra dagarna.
 
Men det tyckte inte Stures chef, han tyckte han kunde jobba på ett annat ställe då på Måndag och Tisdag. Ja så är det när man är anställd på timmar i ett bemanningsföretag som hyr ut gubbar när de fast anställda är sjuka eller har semester, vab.
Men Sture sa att det blir för mycket att jobba kanske till sena kvällen idag och sen både Nyårsafton och Nyårsdagen. Han väljer ju idag för att slippa de andra dagarna. Men chefen sa då att säg till nästa gång du vill vara ledig. Vad då säg till? Han skulle ju jobbat på den trakten nu Måndag och Tisdag som chauffören valde köra in idag Söndagen. Han sa ju till. Men, men han är ledig nu dessa två dagar.
 
Så nu sitter man här ensam idag.
Usch det låter som om jag inte klarar mig själv, men det handlar inte om det. Jag känner mig inte pigg och kry riktigt och då är det skönare när min älskling är hemma. Är deppig också men skiten är ju i antågande, har början till migrän också och så har jag ingen lust för någonting. Depp på hög nivå.
 
Borde ta tag i saker som städning, diskning det är dammigt här hemma och behövs dammsugas men jag känner  inte för det alls. Drog den lilla rosa dammsugaren ett varv i kök, hall och vardagsrummet i förrgår+ tvättade lilla toan+badrummet.
 
Nu har jag tagit tag i saker. Dammat vardagsrummet, hallen, laddat upp en massa foton i digitalramen som jag borde gjort tidigare, plockat undan, peelat ansiktet.  Nu frukost, diska och duscha sen kan jag slappa med gott samvete.
 
Så jag försvann på drygt en timme för att ta tag i saker!!!!!
 
Middagen igår:
 
Tyvärr, spöket har varit framme inatt, för det fanns ingen bild i kameran på middagen och jag tog faktiskt en?????
 
Julkorv med hemmagjort potatismos var det iallfall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0