Julestök!

Gjort kola, snart rulla köttbullar och göra skinkan, revbensspjällen gjorde Sture igår.
 
 
 
 
 
Julstöket i köket är i full gång. Sture sover.
Känner mig också lite trött och seg just nu, men det kan ju inte bero på cognacen jag tog igår kväll.
Igår tog jag ett glas Päron cognac innan jag gick och la mig och Sture tog en whisky...nja innan vi la oss dessa glas tog oss en timme att dricka. Kändes lent och skönt för halsen.
 
Annars bälgar vi Julmust och Sockerdricka och vi har verkligen bunkrat upp ordentligt. Kanske inte så snällt mot tänderna och vikten, men det skiner jag i för nu är jag sjuk och det är jul och då får man frossa mer i onyttiga saker. Önskar att jag kunde bunkra upp med blodapelsiner också, men är ju överkänslig mot dessa underbara ting.
Måste köpa mer psysalis för dessa är slut, mangon är slut, sharonfrukterna är slut.
Men jösses så sugen jag är på sura blodapelsiner, Gyllene korset tack kom till mig.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0