Jul, Jul strålande Jul!!!!

 
Godmorgon och god jul på er alla.
Igår så åkte vi in till Vällingby för jag ville gå på någon julmarknad i år. Vilket skit, bara skitsaker, blev så jäklar besviken. Ett fåtal stånd med skit i så som korv, godis, tofflor och stickade mössor. Gick in i några affärer men det blev inget stor köp igår utan två grytvantar och två diskhanddukar.
 
 
Sen ville jag köpa ett Fia spel. det hederliga, klassiska i trä. men BR hade något i papp, en plan man vek ut...nej sådant vill jag inte ha. Vi stack iväg till Solna för de har en kul leksaksaffär där. Blev inget Fia där heller men ett rätt trist frågespel som vi upptäckte när vi öppnade det, att vi lånat det av min mor.
Vi gjorde om reglerna lite då man minst ska vara tre spelare.
 
 
I Solna gick vi in på Panduro och köpte lite scrap till bröllopsfotona på Teddy och Marie och nu även till våra egna foton.
 
 
Järnia fick ett besök och se vad fina dessa är.
 
 
 
Kolla in den här gigantiska speldosan bakom glas kostade  drygt 9000 kronor.
 
 
Flera saker rör på sig så som tex tåget.
 
Denna skulle jag vilja ha här under.
 
 
Sen stack vi till Burger King den bästa hamburgerkedja som finns.
 
  
 
Se vad fint, Vattenfall som varje år tänder fönstren hela Julhelgen så det står God Jul, förr var det även en gran i slutet. Vattenfall är Norra Europas största sammanhängande byggnad, består idag av tre hus två på 10 våningar och ett på 15 våningar. De är väldigt långa hus som ni kanske ser. Under marken går långa gångar mellan husen och även restaurangen som ligger mellan husen. är kontor i husen och där har min mor jobbat all sina jobbår och även jag har jobbat där med tre olika jobb.
Nu ska mittenhuset byggas om till bostäder med en enorm takterrass överst.
 
 
Lite suddigt då detta togs genom vindrutan
 
Här kommer lite foton på vattenfall.
 
 
Idag hade det snöat ännu mera.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lena

Vilka fina saker, och tallrikarna är jätte-fina.
En riktigt God Jul önskar Lena Jocke Kattis och Nicole.

Svar: God jul till er alla från oss båda. Tänk att man kan glömma bort att man har sådana fina tallrikar och glas.
kerstin Persson

2012-12-24 @ 12:00:59
Postat av: Katrin

God Jul på er! Vi sitter och väntar på våra gäster som kommer om en timme. Hälsningar ifrån fam Siverot

Svar: Hoppas ni hade det trevligt igår. God Jul på er tre på Värmdö.
kerstin Persson

2012-12-24 @ 15:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0