Andra bloggare.

 
Jag läser en hel del bloggar och just nu är tre personer utomlands av de jag läser dagligen. En av dem är positiv hela tiden nästan lite överdrivet. Men hon bjuder på underbara bilder, riktiga resereportage texter och sitt privatliv på ett bra kombinerat sätt. Det är en glädje att läsa om hennes resemål. Som att öppna tidningen Allt om resor. Hon gör en massa utflykter som hon beskriver i minsta detalj och med underbara bilder. Hon ger tips och idéer.
 
Den andre visar mest upp vad den köpt, visar outlift på sig själv och skriver en massa om festande och där är det flesta bilder också. inte mycket text eller bilder om själva resemålet. Trist och tråkigt att läsa. Sol och bad och festa och shoppa är den enda man gör på semestern. Den bilden får man av att läsa den bloggen.
 
Sen den tredje då. Gnäller om allt och inget eller så skryter hon så man nästan blir mörkrädd. Antingen är allt skit eller så är det toppen och Sverige och svenskarna är då rena rama skiten. Hon svär är vulgär och nedlåtande mot människor som inte passar in i hennes fack. Hon drar alla över en kam och dömmer folk hit och dit särskilt dömmer hon folk efter utseendet.
Jag skulle vilja kalle henne en dum, blåst blondin. men tyvärr är hon mörkhårig.
Nu är ju inte blonda mer dumma och blåsta än andra, vet inte hur det där har uppstått egentligen. sen dömmer jag inte andra efter utseendet. Skrev som jag gjorde för att ni ska förstå hur jag menar.
Sen är det inte så mycket info eller bilder om resemålet, mest vad de äter och poolen där de bor.
 
Varför läser jag då bloggarna dagligen. Den andra har jag minskat att läsa väldigt mycket, men när det är resa på gång så vill jag läsa dagligen. Tror att hon någongång ska ändra sitt skrivande vid sina resor. När jag började läsa bloggen så var det outlift varje dag vad hon hade på sig sen skrevs det om annat. Men det har blivit mer och mer text och bilder på mode och inhandlande saker flera gånger/dag. Tråkigt!
 
Den tredje då. Underhållande att det finns sådana människor som denna kvinna. underhållande att diskutera med andra i kommentars fältet och läsa deras inlägg. Det finns vuxna som svär är nedlåtande, kallar andra för fula saker eller skriver att deras kommentarer är idiotiska, att människan säkert är fet och ful. Skrämmande att det finns vuxna människor som beter sig så mot andra människor.
Sen underhållande att läsa om hennes familjeliv som verkar gå upp och ned och se hur tydligt hon försöker hålla skenet uppe. Man går nästan och väntar på att jordbävningen ska komma. Är som att läsa en saftig kioskroman så kanske ni förstår hur jag menar.
 
Tror att ni som läser min blogg och även läser många andras bloggar vet vilka dessa tre är. De två första har jag läst sen Juli 2009 den tredje sen ett par månader innan hon fick sin son 2010.
Underhållning på nätet existerar faktiskt.
 
Nu till annat.
Gubben kom hem kl halv sju igår efter ha jobbat drygt 12 timmar utan rast.
Chefen förstod äntligen vad han menade. Är ofta så därför han inte lyssnar och inte hör vad Sture säger. Nu ska chefen ringa idag och höra om Sture kan jobba i morgon eller om han orkar som han sa igår. I helvete heller han har redan jobbat in Nyårsdagen och ska fasiken inte gå upp kl fyra denna dag.
Han går på timmar och då avgör man själv om man vill eller inte vill jobba om det inte är inplanerade arbeten självklart. Denna trakt han jobbar på nu är inplanerad och denna bil på denna trakt valde att jobba in Måndag+Tisdag igår Söndag. Om då chefen behöver folk dessa två dagar på andra ställen kan han inte räkna med att de som redan har sina inplanerade trakter och jobbat in dessa dagar ska jobba dubbelt. Visst det ger pengar saftiga pengar då det är dubbelt upp imorgon. Men pengar är inte allt man måste ha ett liv också. Det räcker att jobba 40-timmars vecka.
Däremot vill killen Sture åker med att han fortsätter att jobba på Onsdag då den ordinarie fortfarande är borta då. Men det är så det varit planerat innan så det är ju så det borde bli.
Nog om jobb.
 
 
 
Såg på så ska det låta igår, rätt kul faktiskt men jag saknar att sätta ihop två bilder till en låt. Men i slutet av de förra säsongegna så visade de inte bilderna ordentligt för tittarna så det kanske är bra att de ändrat just det momentet. men Per Andersson vad han bjuder på sig själv och är otroligt rolig. Många skratt blev det igår.
 
 
Nu är det frukost time.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0