Lördag morgon!!!

Så där ja. Dammat hela lägenheten och städat lilla toaletten+badrummet. Dammsugningen får Sture ta.
Mår inte bra idag så det var skönt att få röra på sig med städningen här hemma. Sällan jag mår dåligt av alkohol, men igår blev det nog ett glas för mycket eller så berodde allt på att jag var trött och sovit uruselt natten innan.
Skitsamma vad det beror på trots att jag är en gammal kärring så kan jag erkänna att jag faktiskt är lite bakis idag.

Inget att hymla om.

Men enligt vissa så ska man väl i min ålder se på café Norrköping och sitta i soffan och dricka kaffe och sticka. Man kan ta ett glas Sherry ibland men inte mer, att dricka ett glas för mycket vin gör en till en försupen kärring som inte kan hantera alkohol.

Samma gäller det att blogga och kommentera andras bloggar
. Om man råkar skriva att det inte heter eller att det inte existerar dagis eller daghem idag utan att det heter förskola blir man genast påhoppat. Man är en gammal grinig kärring, att man egentligen vill vara något mer än dagisfröken etc etc etc.
Jag är stolt över mitt yrke och det jag gör, men jag gillar inte att man använder det gamla namnet som inte alls innehåller det en förskola gör idag
.

Ska erkänna att jag själv använder ordet dagis ibland men aldrig medvetet, det är av gammal vana det kommer ibland. Men när man gång på gång bloggar om förskolan och envisas med att skriva dagis och dagisfröknar så är det medvetet man gör det. Att sen hoppa på människor som skriver vad det heter och innehåller så är det också medvetet.

Läser en blogg där en kvinna envisas med detta, att skriva dagis och dagisfröknar. Läser man sen kommentarerna så är det rätt många som påpekar detta sen finns det en drös som snabbt är där och hackar på de som kommenterat att det heter förskola.
Det är elakheter, det är spydigheter etc exempel:


GE DIG kärring! man kan kalla din jävla förskola för DAGIS DAGIS DAGIS DAGIS om man vill det.....alla vet vad man pratar om....du verkar ha nån skruv lös när det gäller det jävla ordet DAGIS. Ville du bli något mer avancerat än dagis fröken?

....... du verkar vara ett riksmongo



Trist att det finns sådana här människor som kan skriva sådant till andra.
När jag kommenterar är det viktigt för mig att även få med något mer än bara ett påpekande om förskolan.
Man kommenterar det personen skrivit, svarar om denne ställer en fråga till sina läsare. Otroligt viktigt för mig att jag framför allt på ett trevligt sätt. Jag kommenterar både positivt och negativt.

Jag vet att kommentarer alltid uppskattas, men att få en helt negativ kommentar som kanske tom är elak är inte roligt för någon.
Att kika in i sitt kommentarsfält och läsa: Nu får du fan ge dig, men vad fasiken är du dum eller? eller få ett ifrågasättande om det man skriver på ett mycket otrevligt och omoget sätt är aldrig roligt!
Det är heller inte roligt att få sådana här svar som ovan när man kommenterat något.

Oj detta blev långt det här men det mina tankar en tidig Lördagsmorgon där kärringens huvud känns väldigt tungt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0