Onsdag!

Redan Onsdag! Idag är det då invänjning av det nya barnet kl 9-14.30, som jag fick ta över igår. Vi turas om att vara inne den första förmiddagen med barnet och mamman+några kompisar för att lära känna barnet lättare. Få bättre kontakt från början, mycket svårare om vi är ute och barnet leker runt hela gården.
Men den som skulle vara inne slutar 10.30 denna dag då blir det så avhugget då vi vid den tiden börjar att komma in med övriga barn och pedagoger. Vi hinner inte prata om hur det gått etc.
Jag öppnar idag och är dö trött, vaknade redan kl 04 istället för 05 då kl skulle ha ringt. Suck varför är det nästan alltid så här?

Men åker med Sture idag och då är jag på jobbet ca 05.50 börjar 06.30. Då förbereder jag för frukost och ska dra ut lite bilder. Många skulle nog säga: men jobbar du gratis i en halvtimme. Visst gör jag det, men ibland kan man få gå tio minuter tidigare då det är få barn så det jämnar ut sig i längden ändå. Sen håller inte jag på och fånar mig om att sätta fram frukosttillbehören innan jag börjar, vad är det att fåna sig om?
Skönt att ha det gjort innan barnen kommer så man kan ägna sig åt dem.

Nej måste få i mig lite fil innan vi ska åka och läsa tidningen så vi höres en annan dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0