Blandad kompott!

111.

Nu ska jag gapa lite på er läsare. Jag ställde en fråga igår om de 8 bilderna jag la in. Vilka fyra tror ni jag tagit. Ni var 111 läsare och inte en enda gissning i kommentarsfältet.
URUSELT!!!


Inlägget hittar ni HÄR

Nu en fråga till. Varför är Nopa tvättmedel borttaget från affärernas hyllor? City gross, Willys, ica, Lidels borta borta borta????? ÖB har småförpackningarna kvar.
Jag är allergiker och detta tvättmedel är det jag tål. Jag har provat allergi tvättmedel men fått utslag av detta. Jag har googlat angående Nopa med hittar ingenting. En artikel från 2007 säger att alla tvättmedel med fosfat tror jag det var ska tas bort till årsskiftet eller ändra innehållet. Nopa står med där men har ju funnits fram tills nu 2011 så de måste ha ändrat sitt innehåll.
Snälla läsare hjälp mig, vart köper jag Nopa nu?


Igår gjorde Sture en underbar middag, hemmagjord klyftpotatis, fläskfile med höstkantarell stuvning. Men supergott bland det godaste jag ätit. Stuvningen var den godaste jag ätit.

Kolla in:







Nej jag har inte lagt upp bilden tre gånger. Det är tre olika bilder men kunde inte välja vilken jag skulle ta.
Mumsigt värre!

Kommentarer
Postat av: Celine Naminah

Nu blir jag nyfiken. Hur ser era bestick ut?

2011-10-09 @ 12:34:55
URL: http://phantazia.blogg.se/
Postat av: Mikael S.

Har samma problem med detta underbara tvättmedel. Hittade ett inköpsställe i Årsta, men där köpte någon "enskild" kund upp hela lagret och de tar inte in nåt nytt.
Har hittat ETT annat ställe som har SMÅ paket för vittvätt, men inte kulört.
Adress finns på paketet; Hemida finns på nätet. De ligger i Danmark, men de svarar aldrig på mina mail. Tror jag ska skicka ett riktigt brev; Då blir de nog chockade...

Svar: trist att någon köpte upp hela lagret. Vi ha nu hittat ett medel jag tål och Nopa fortsätter att lysa med sin frånvaro tyvärr. Hur hittade du hit till min blogg. Nyfiken. brukar du läsa min blogg. Mera nyfiken.
kerstin Persson

2013-04-08 @ 15:19:59
Postat av: Mikael S.

Har hittat NOPA Vittvätt - dvs de blåa lådorna - och "bara" i små paket 750 gram. Håller på att köpa upp dem - långsamt.
Ska kolla med den butiken om de vet något...


M.

Svar: Köp det inte tvättmedlet smälter inte vi köpte det istället för kulört och när vi tvättat klart var det fullt av medel som frön över alla kläder. Trodde det var fel på maskinen men när vi tvättade i en annan så var det samma sak så vi slängde paketet.
kerstin Persson

2013-04-09 @ 22:10:54
Postat av: Mikael S.

Det kan ju ha vart så att ert paket var gammalt...

Svar: Nej det var precis inkommet vi köpte tyvärr tre paket och alla var detsamma. Sen hörde jag grannen haft samma problem. Sen smälter allt tvättmedel oavsett ålder så jag rekommenderar det inte. bara ett litet tips.
kerstin Persson

2013-04-10 @ 15:36:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0