Gringubben är igång igen!

100

Otroligt. Vi har en gringubbe på gården som alltid vill vara i centrum och alltid vet bäst. Stures hörna har han haft massor av kommentarer på så som, får ni göra så för styrelsen, måste ni ha apeln kvar..ja bara gnäll gnäll gnäll.


Förra helgen rensade Sture och en granne Jocke upp ett cykelrum, det är tre rum med en massa skit och skräp i och alla trädgårdsredskap är slängde huller och buller. Det rummet till höger tömdes och där är bara cyklar nu, det mellersta som man kommer in i är det några cyklar i sen det åt vänster är nu fullt med trädgårdsredskap upphängda i snygga rader och spel som kubb och liknande ligger snyggt i en hylla, samma gäller vattenkannor, slangar, spridare och dylikt. Gubben står och pratar med Sture och Sture frågar om han sett hur fin källaren blivit.

Gubben går ned och vet ni vad han säger????
Jo....
Det var så här jag inte ville ha det vart ska nu rörmokarna nu ha sina saker?
Jo vi ska nämligen byta stammar nästa år i köken. Sture svarar med att de får väll hålla till i egen lokal
.
Men jösses de får väll ha en jobbvagn med sig, inte ska vi hålla med lokal åt hantverkare som huserar i husen???
Ja ja ordförande sa sen att vi inte skulle bry oss han är som han är.

Nu ska Sture och Jocke vid tillfälle köpa en arbetsbänk dit ned som alla som bor här får använda. Tex om man ska måla något, eller såga till något eller plantera något, bostadsrättsföreningen har konto hos Flinks.

Styrelsen har godkänt allt.

Summan av kardemumman blir, då du är inte i centrum då måste du gnälla på allt, du är en otroligt gnällig människa.
Tror aldrig jag har hört något positivt komma ur hans mun. Hans fru är ännu värre och det är hon som driver honom delvis och säger många gånger hur han ska göra och vad han ska säga. De båda har bettet sig uruselt mot flera bla mot en barnfamilj så barnen inte längre vågar vistas på gården utan föräldrar när gubben är ute.

Var tvungen att få ur mig detta. Jag vill inte nämna personen med namn eller visa bild på honom eftersom jag inte vill peka ut någon så där. Räcker med att de som känner mig IRL och läser bloggen + mött denna gubbe vet vem jag menar.

Nog om detta.



Ha en bra dag alla läsare!

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Tänk vad gubben skall bli sur när han upptäcker att stambytarna inte använder någon lokal alls utan de är så bekväma så de lägger allt i trappuppgångarna. Det gjorde våra, de ville inte släpa någon längre sträcka och nu skall vi byta vattenrör och var ligger dem, jo i källargångarna - nära och bekvämt! Finns tyvärr alltid sådana gubbar i föreningen som aldrig blir nöjda, har sådana hos mig också! Synd att de skall ta sådan kraft från en! Ha en bra dag!

2011-10-16 @ 09:11:09
Postat av: Marie

Tror det kan ha gått iväg en helt tom kommentar till dig och det var i så fall mitt fel... surfar med mobilen och det blir tokigt ibland då.



Gringubbar finns det överallt och de är inget att bry sig om även om de både är glädjedödare och energitjuvar.

2011-10-16 @ 10:02:18
URL: http://minsmalavag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0