Torsdag!

113

Redan Torsdag veckan rasar fram. Idag börjar jag halv nio och slutar fyra så det blir skönt att komma hem lite tidigare. Tråkigt att det regnar ute(eller har regnat vått är det), jag har inga riktiga regnkläder på jobbet, en trång gul kort regnjacka som jag fått överta, men den är urful och för kort.
Hoppas att vi får regnkläder som jobbet står för, vinterjacka ska vi ju få nu snart. Men vi är ju mycket ute i alla väder så regnkläder borde vi få, ett regnställ, jag vill inte lägga ut flera 100 ur egen ficka för att kunna vara ute i ur och skur.

Sen har vi alla galonisar på barnen som ska av och på innan man ska ut och in.

Barn är lustiga förresten, ute geggar de, leker i vattenpölarna, men sen när de ska ta av de geggiga galonisarna så är det stopp. De pillar och pillar med gummibandet under foten och är livrädda för att smutsa ned händerna. Verkar som de totalt glömt leken utomhus :-).
Nej okey med kyla och sol men inte regn.

Just nu





Nu måste jag få i mig lite i magen innan jag ska åka iväg och jobba.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0