Sjuk!

Godmorgon!

Äntligen ledig men tyvärr sjuk. Nyser i ett, febrig, och ont i halsen+kroppen.
Men nu skiter vi i det.

Till middag igår hade vi räkmackor så himla gott. Senare på kvällen vid halv åtta så tog vi fram en härlig ostbricka, tyvärr glömde jag att fota. Ostarna var, pepparrotsost, vitlöksost, cambozola (krämig mögelost), calvados mögelost (hård), whiskey mögelost
(hård).
Kexen var Digestiv, kex saltade med havssalt och så den där mixade kexasken med bla saltinner, smörgåsrån, sen är det tre sorter till i.
var supergott och vi var mättna och belåtna efteråt.
Bilder på middagen kommer här.

Se så olika i storlek vissa räkor var:



Bara mina



Även denna är bara min



Sture hittade en tidning åt mig i någon tidningsinsamling. Nej den var jätte fräsch och fin, inget kladd på:-)



Jag fuskar eller ska man säga provar att baka cupecakes på den nya mixen som kommit ut. Ska baka äkta en annan gång men inte idag när jag är risig.



Innehållit i chokladmixen



Påsarna är noga märkta med ett för mjölblandningen och 2 för frostisen.



Så här ser de ut just nu innan ugnen blivit varm:



Sture har även hittat  en ostbricka när han jobbade antagligen i någon porslinsinsamlingskärl. Var inte ens skitigt men jag diskade det noga ändå.





Baktime igen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0