Sluta sälj ut!!!!!

24




TRÅKIGT!

Jaha nu flyttar nästa trevliga grannpar. Som jag känt i många år. Urtråkigt att det blir så här när de bildar en bostadsrättsförening att alla säljer fort och sticker iväg.
Det är det fjärde paret som vi umgåtts med som nu flyttar, sen har en granne som bodde ensam flytt iväg också. Vårt gäng eller granngäng finns snart inte kvar, inte det gamla gänget iallafall...nu är det bara jag och Sture kvar+en granne som brukade vara ute mer förr. Men vi har ju börjats umgås med nya trevlig grannar, men det är iallafall jätte trist att de man umgåtts med sen mina barn var små flyttar.


Men jag förstår att lägenheten numera är alldeles för stor för dessa två personer som nu ska flytta. Sen känns det skönt att detta par inte köpte i vinstsyfte som många andra gjorde och sen säljer man och drar.
Men som tur är så finns det kvar flera trevliga grannar.
Nu hoppas jag på att ett par flyttar som vi aldrig gillat och som beter sig väldigt illa. Men chansen är nog stor då de inga vänner har kvar på gården.

Vi ville inte köpa så det är surt att de som köpte i vinstsyfte sabbar och sen bara säljer och drar.
Vi ville aldrig ha en bostadsrättsförening vi ville bo kvar som tidigare hos Familjebostäder. Sen de som gjorde så att en förening bildades hade enbart bott här i två år och de flydde fältet tidigt i våras.
Känns väldigt surt då jag bott här i 22 år i januari.
Sluta sälj ut allmännyttan!!!!!!



Upp till kamp och så vidare.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0