Miljadärer!

Jag är inte ett dugg avundsjuk. Hur kan ni tro det?
Kanske jag blir mindre avis om jag vinner drömvinsten på Lotto, men det är egentligen bara futtiga pengar mot denna vinst.


Puss min älskling, vi är stenrika Paret Dave och Angela Dawes vann mer än 1 miljard kronor på Lotto i fredags. I dag presenterades paret för allmänheten vid en presskonferens. Puss min älskling, vi är stenrika Paret Dave och Angela Dawes vann mer än 1 miljard kronor på Lotto i fredags. I dag presenterades paret för allmänheten vid en presskonferens. Foto: AFP

Den helt sanslösa
vinsten: 1 miljard

Paret Dave och Angela Dawes är nu rikare än bland annat David Bowie, Ozzy Osbourne och Gwyneth Paltrow

Paret Dave och Angela Dawes har velat gifta sig, men inte haft råd.

Det har de nu. I fredags vann de mer än 1 miljard kronor på Lotto.

– Vi kunde inte tro det var sant, säger vinnarna.

I fredags stod det klart att England hade fått tidernas tredje största spelvinst genom tiderna.

En ensam vinnare hade kammat hem 101 miljoner pund, 1 065 277 300 kronor.

I lördags hörde paret Dave och Angela Dawes, 47 respektive 43 år, av sig till spelbolaget för att få det bekräftat att de hade vunnit.

I dag presenterades de på en presskonferens.

”Sov ingenting”

– Vi hade tv:n på i fredags. När dragningen kom fortsatte vi att titta, utan att ha en tanke på att vi skulle vinna någonting. Vi kunde inte tro att det var sant när våra siffror dök upp, en efter en. Jag hade kupongen vid min sida hela natten, men kunde inte sova någonting, säger Dave enligt Mail Online.

Paret har varit tillsammans i fyra år, och har samma efternamn, trots att de inte har gift sig.

– Vi har inte haft råd att gifta oss, men vi hade bestämt oss för att gifta oss i framtiden, så jag kunde lika gärna ta Daves efternamn redan nu, förklarar Angela.

Vill dricka te med stjärnan

Redan nu planerar Dave att köpa en ny förlovningsring till sin blivande fru – och giftermålet blir av nästa år.

Men det är inte det enda de planerar. Dave är en hängiven supporter av Premier League-laget Chelsea. Nu tänker han köpa säsongsbiljetter.

– Men jag tänker inte köpa en VIP-lounge. Jag vill stå bland de riktiga fansen när jag ser mitt favoritlag. Jag skulle även vilja bo nära arenan (Stamford Bridge i London). Och få över Frank Lampard (stjärna i Chelsea) på en kopp te.

Bor i en enrummare

De tänker även flytta ifrån sin lägenhet i Wisbech, Cambridgeshire. En lägenhet med bara ett rum och kök. Nu tänker de köpa fastigheter i London och utomlands, och även kosta på sig resor inom den närmaste framtiden, bland annat till Las Vegas och en skidsemester till Schweiz.

Vinsten gör paret till England 703:e rikaste, före stjärnor som bland annat David Bowie, paret Sharon och Ozzy Osbourne och Gwyneth Paltrow.


Kommentarer
Postat av: Marie

SV: Den sjuka katten är tyvärr oförsäkrad för att han var dålig som liten, innan försäkring hunnit tecknas, och då fick vi inte försäkra honom. De andra är försäkrade. Han är fortfarande inte okej så risken är stor att han inte kommer klara sig...

2011-10-12 @ 08:55:04
URL: http://minsmalavag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0