Mariefred, Gripsholms slott och Strängnäs.

Det blev som jag ville:

Mariefred



Två butiker som tyvärr var stängda på Söndagar























Åh varför tar man inte reda på äpplena innan de faller i backen?













Gripsholms slott
Miljön här är otroligt vackert.



















































Här ska man väl äta sin medhavda matsäck















Strängnäs

Kunde bara inte låta bli...vilken båge






















































Vi hade en jättemysig dag. Vindstilla och sol och mellan 5-7+.

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Samma resa har jag gjort en gång i tiden, perfekt att kombinera ihop dessa två städer på en dag!

2011-10-10 @ 06:04:08
Postat av: Celine Naminah

Fotot med sture bredvid önskebrunnen vid mariefreds slott gillar jag starkt. Det är min morfars farfar Johan Frithof hellsberg som gjort överbyggnaden i smide. Den gjordes till Stockholmsutställningen 1897. Han har även fått Oscar II:sguldmedalj, samma år.

2011-10-10 @ 13:22:20
URL: http://phantazia.blogg.se/
Postat av: Mamma

Oj, vad många fina bilder du har tagit. Kärleksholmen var så söt. Fina höstbilder också.

2011-10-10 @ 18:10:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0