Sjukskriven av en riktig läkare.

Jag vill ha mera negativa/positiva sjukhusresor, tack för din Marie.

Jag är nu hemkommen med diagnos: övre luftrörskatarr, ögoninflammation, kraftig rodnad/retning i svalg, näsa och hals.
Han sjukskrev mig hela veckan. proverna visade inte på några bakterier, men sänkan visade att det var en kraftig virusinfektion. Ordinerades vila och mycket vätska.

Vilken IDIOTsom tog hand om mig igår. Hade hon gjort samma undersökning istället för att bara säga virus utan prover så kanske jag blivit sjukskriven redan igår.


Det finns en sak som är jobbig idag, har tandläkartid kl 16.30 och känner inte alls för att åka in till Fridhemsplan ikväll i mitt skick som jag är i nu. Men har lite ont i en tand där jag tappat en bit förra veckan så jag vill ha det fixat innan det blir värre och dyrare.
Min älskling kör mig i värsta rusningstrafiken, men jag orkar inte ta tunnelbanan in.

Nu ska jag lägga mig och kolla på dvd fram tills dat är dags att åka till tandläkaren.

Kommentarer
Postat av: Marie

SV: Patientnämnden har startat ett ärende och fått sjukhuschefen att säga till enhetschefen på kirurgen att ta kontakt med mig och ha ett möte där Patientnämndens representant är med, för att förklara för mig varför det gick som det gick... Ingen respons på det, men jag fick en kallelse för att träffa en kirurg jag aldrig haft kontakt med som skulle förklara hur operationen går till för mig?!? Varför??? Nej, det fick de också ett syrligt svar på... USÖ och deras kirurgmottagning kan dra dit pepparn växer! Riktiga muppar är vad de är...



Tur att du fick hjälp av husläkaren i alla fall.



Krya på dig!

2011-11-08 @ 11:42:59
URL: http://minsmalavag.blogspot.com
Postat av: Marie

Kom förresten på ett tillfälle till felbehandling till från min dåvarande vårdcentral när min ordinarie läkare hade semester och jag fick urinvägsinflammation. Jag kissade något som såg ut som vällagrat Bordeaux typ och ändå sa de på vårdcentralen att det inte var nåt och att jag inget penicillin skulle ha. De odlade aldrig nåt och stack inte ens ner en urinsticka i provet. Fast man med blotta ögat kunde se hur mycket blod det var i. Gick i alla därifrån med en klapp på axeln och ett "det går över av sig själv"...



På natten fick jag hög feber, ont i ryggen, kissade rent blod och fick åka akut in till sjukhuset... Gissa vad? Jag hade UVI som spridit sig till njurarna, trots att det några timmar tidigare inte funnits minsta lilla bakterie eller nåt. Konstigt va?! När ett urinprov är så mörkrött av blod att man inte kan se igenom det kanske man inte bara ska klappa patienten på axeln och skicka hem den med orden "det går över"?

2011-11-09 @ 09:32:02
URL: http://minsmalavag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0