Godis sugen

Jag har rullat Negerbollar och hade tre olika saker på, pärlsocker, rosa/lila strössel och kokos.
Ser gott ut va?









Sen jag kan minnas så har det hetat Negerbollar, numera chokladbollar eller Havrebollar. Mintkyssar heter för mig det gamla namnet sen över 100 år tillbaka Negerkyssar.
Tycker personligen att det går till överdrift när man inte får säga ordet Neger eller kalla godis för dess gamla nämn.
Om man vill bekämpa rasismen så är detta inte rätt väg att gå.

Men detta är min åsikt och vet att många delar den med mig. Även utlänningar bla de som är svarta alltså negrer Tycker detta är att gå till överdrift, man nästan förlöjligar antirasismen.
Inte mina ord men en svart man sa detta i tunnelbanan en gång.

Nog om detta nu ska jag kalasa på mina bollar och fortsätta att titta på Snoken med Sture.


Kommentarer
Postat av: Celine Naminah

sv - Va? Vadå? vad har du tagit bort? Jag har AVG antivirus med senaste uppdateringarna också och har inte fått någon virus a<lls.

2011-11-19 @ 16:58:08
URL: http://phantazia.blogg.se/
Postat av: Elina

Så långt jag kan minnas så heter det choklad bollar..



2011-11-19 @ 17:07:13
Postat av: Celine Naminah

De med strössel eller pärlsocker smakar jag gärna. Men kokos, nä, ddet är mamsens melodi det. =)

2011-11-21 @ 20:14:46
URL: http://phantazia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0