Bollen!

Vi kollar på Snoken igen, den är rätt bra faktiskt.


Tror mitt inlägg om bollen missförstods lite.


Det var Svenska Akademins ordlista som först la in chokladbollen 2006 inte namnet som kom till då.
Googlade lite på negerboll för jag ville se när namnet började försvinna och det var i början av 2000-talet.
Man sa chokladboll även innan, men den tog över först på 2000-talet.
Hoppas missförståndet är utrett nu.


Sen vet väl alla att det är svårt att lära gamla hundar att sitta :-).
Ni vet vi är ju så gamla och tjuriga och kan inte förnya oss eller följa med trenderna. Trots att vi har tillgång till internet och kan följa alla nymodigheter.
Mig spelar det ingen roll vilket namn som används men jag väljer ordet Negerboll när jag skriver för det är jag van vid. Men när jag handlar dessa bollar så säger jag namnet som står på skylten.

Tycker det bara är intressant att googla och ta reda på saker och ting.
Nu är bollen nedlagd för mig.


Vad gör ni annars idag då? Jag har läst lite ur en bok, käkat frukost och läst DN. Nu ska vi fortsätta att kika på Snoken.
Ingen kommentar ännu om mutterskulpture. Är det verkligen ingen som vet något om den?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0