Bokat tid!

Blackebergs Vårdcentral


Dit ska jag kl 10.45 hos min favorit läkare Mattias. han är jätte duktig och verkligen lyssnar på sina patient.
Hur jag mår?
Ont i hela kroppen
Ont i huvudet
Snoret är nu grön/gult
Ögonen var fulla med grön/gult kladd när jag vaknade
Lite feber 37,8 togs direkt efter att jag gått upp.
Känner mig matt och trött. Så idag ska jag fasiken få den hjälp jag behöver.
Lämnar inte stället utan läkarintyg och en diagnos han kan stå för. Behöver jag antibiotika så ska jag ha den sort jag tål och det är bara en.
Ingen ska behöva må som jag gör just nu utan att få någon som helst hjälp eller inte bli trodd. Det kändes så igår att jag inte blev trodd. Sådant är fruktansvärt när allt ligger i en läkares händer som ska hjälpa inte stjälpa.

Kan inte ni läsare berätta om era negativa läkare situationer. Då ni känt er kanske helt maktlösa och inte fått den hjälp ni velat ha eller bör ha haft?
Jag återkommer med domen från läkaren när jag kommer hem igen. Borde ju vara senast vid 11.15 om inga prover tas, men tas prover (vilket det verkligen bör göras)blir det ju senare. Men lovar att jag skriver direkt efter att jag ringt mitt arbete.

Ha en bra dag!

Middagen igår förresten. Lady och Lufsen mat :-)



Min utan ketchup pga irriterade röda slemhinnor med små små blåsor här och där.





Kommentarer
Postat av: Marie

Oj, jag har så många negativa läkarkontakter så det är nästan svårt att räkna upp dem.



Hade en fantastisk läkare från jag var typ 11-28 år, sen gick han i pension. Han var privatläkare och redan som 11 åring kände jag att vårdcentralens läkare var skitskum och sa högt och tydligt att jag hellre dör än kommer tillbaka dit - så mamma fick hitta en privatläkare som var min favvis i 17 år. Han ringde alltid på kvällen och kollade hur man mådde om man hade varit där för något lite "allvarligare" och det gav ju en trygghetsfaktor... så gjorde han till alla sina patienter.



Senaste skräckhistorien är från kirurgen på Universitetssjukhuset i Örebro. Han godkände mig för GBP-operation, tog alla prover, hade alla journaler, satte mig på diet och gav mig ett operationsdatum. 1½ vecka innan operationen tog han tillbaka datumet och skulle beställa ytterligare undersökningar på mig trots att han haft 1½ år på sig att göra det innan. Detta drog ut på tiden och 6 månader senare sitter han och säger nej till en operation han redan lovat mig för att han "missat" att jag har EDS - vilket står på typ varenda sida i min journal och var anledningen till att han fick mig på remiss från början.



Han anmäldes och jag har klagat både till Patientnämnden, hans chef, dens chef, landstingsrådet och alla jag kunnat! Inte en ursäkt, inte ett samtal, inte ett ord har jag hört från kirurgen.



Nu fick jag ju min operation ändå, men i Göteborg och där var det minsann inga problem!



Fick sen en kallelse att jag skulle komma till överviktsenheten i Örebro för uppföljning efter operationen och då brann det till i mig och jag ringde och frågade om de var riktigt riktiga?! Tror de på fullt allvar att jag tänker låta dem bära frukten av någon annans arbete?! De sa att jag inte skulle få nån operation och då ska de banne mig inte följa upp mig efter den heller! Har inget förtroende för dem alls! och sköterskan förstod det och skrev en ny betalningsförbindelse för att jag ska få fortsätta med uppföljningarna i Göteborg istället.



Väntar fortfarande på en förklarning eller ursäkt från kirurgen och hans chef, men det lär väl aldrig komma...

2011-11-08 @ 10:15:47
URL: http://minsmalavag.blogspot.com
Postat av: Celine Naminah

När det gäller mig:

Vi hade precis flyttat hit, men mantalsskrivningen här var ännu inte klar. Läkarn på läkarstationen vägrade nästan att ta emot mig med motiveringen att jag ännu inte "bodde här" och det trotts att jag bodde här och att an faktiskt får besöka vilken läkarstation man vill enstaka gånger oavsett vart man bor.



Jänta:

När jänta var 6 månader fick hon enorm diare, det bara rann och rann oavsett vad vi gjorde och det var svårt att få i henne något. BVC sade "det är bara att avvakta". Till slut struntade vi i BVC och åkte till akuten. Det tog mindre än 10 minuter innan dropp var påkoopplat och inskrivning på barnavdelningen var påbörjad.

2011-11-08 @ 15:13:16
URL: http://phantazia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0