FREDAG!

Uppe med tuppen men har sovit bra inatt och framför allt första dagen som feberfri när man vaknar....HURRA!!! Lite ont i halsen har man annars mår man helt okey. Så himla skönt, kanske Nacka idag beroende på hur jag känner mig senare.
Igår gick jag ned på gården och tog några kort då jag fått veta att Löjnatshjärtat blommade.
Skönt med lite frisk luft var det faktiskt.

Fint va?





Ser ni de små hjärtformade blommorna?







Busken finns i rabatten mellan port 21 och 23 vi bor i port 21 så långt behövde jag inte gå.
Nu under två vackra tulpaner sen hela tulpanrabatten.
Som finns borta vid ingående till gården vid port 25 och port 3, husen ligger ju som en kvadrat och port 3 är första porten och port 25 den sista.

Övre vänstra hörnet är det en ingång in till vår gård parallellt med den linjen ligger huset med port tre som första port
Nedre vänstra hörnet är det en ingång till vår gård.
Kvadratens vänstra sida ligger vårt hus parallellt och vi bor då längst ned i vänstra hörnet



Port 3-7 linjen högst upp

l Port 9-13 linjen på höger sida

port 15-19 linjen längst ned

port 21-25 linjen på vänster sida

Vad fasiken vill jag säga med detta då? Jo att jag inte gick många meter men kände mig alldeles svettig när jag kom upp...så helt pigg var man då inte igår iallafall.
Se och njut!







Nu till det rolliga tatatataaa...en trumvirvel.........


Normal text Stor text Extra stor text
Eric Saade tog sig vidare till finalen i Eurovision Song Contest.

Eric Saade tog sig vidare till finalen i Eurovision Song Contest.

Du gjorde det Saade!

På Lördag sitter vi bänkade framför tv:n och ser Sverige kamma hem allting.
Jag såg det som 9-åring på landet när Abba tog hem allt med Waterloo.
Jag såg det igen som 19-åring gravid med mitt första barn, när Herreys kammade hem allt med Diggi-loo Diggi-Ley.
Sen så då Carola med Fångad av en stormvind samma dag som Sverige tog Ishockey vm 1991 var jag då 26 år gammal.
Sen såg jag som 34-åring inspelningen av Charlotte Nilsson som hon hette då idag Perelli seger 1999 med Tusen och en natt! Var på stor fest på kvällen så jag spelade in det och såg programmet när jag kom hem.
Men jag kunde inte hålla mig för när jag satt mig i taxin frågade jag chauffören vem som vunnit...alldeles för nyfiken det är jag det.

Kommentarer
Postat av: Daisy

Vilka jättefina blommor du fotat. =) Vad duktig du är.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0