Trött!

Det är okristligt att gå upp så här tidigt! Vill sova mera. Men tänk när jag jobbade på Vattenfall, då gick jag upp 04.10 varje dag, gick hemifrån vid 04.30 och var på avdelningen ca 04.50.
Vintertid slutade jag då 13.30 och sommartid 12.50. Det fanns ju flex och den ordinarie arbetstiden var 06-14.40 vintertid 06-14 sommartid.
Men jag kom hem tidigt och var ofta hemma innan barnen kom hem, lilltjejen slutade på fritids när hon skulle fylla 9 år pga att jag var hemma innan henne varje dag. Utom Fredagar då hennes skola slutade kl 12.

Jag ville vara med mina barn så mycket som möjligt och då hellre lite trött med tidiga morgnar.
Mellis var ofta fixat när de kom hem och städningen försökte jag göra när de var i skolan. Drömmen då var att få vara hemma heltid och vara hemma mamma en bullmamma som det finns i Astrid Lindgrens böcker.
Nej måste ge mig iväg nu så vi får höras senare om jag överlever tandläkaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0