Rosa helikopter!!!

Lördag morgon, skönt att få ta det lugnt och inte behöva stressa iväg till jobbet.
Ska faktiskt lägga mig om en stund och fortsätta titta på Skilda världar avsnitt 2 säsong 2 som kom i brevlådan i Onsdags. Sen ska Sture och jag även se Änglagård 3, han tittar nämligen inte på Skilda världar, men medans han fikar så tittar jag på den.

Jag har fått en låt på hjärnan och alla måste väll veta hur det är att få en låt på hjärnan!?
Den dundrar i huvudet och plötslig ploppar en del av låten ut ur min mun med en fruktansvärd stämma...EN ROSA HELIKOPTER!!!
Jamen den måste ni väll bara ha hört eller????
Vi har den på förskolan och den spelas var och var och varannan dag, men igår göt den sig fast i mig och vill bara inte släppa taget
.

Lyssna så kanske ni förstår:





Förstår ni nu hur jag har det?
Och det är just den mixen av låten som spelas i förskolan. Ligger på en cd med en massa andra låtar.

En salig blandning av barn låtar ja jag kallar dem det även om vissa inte är menade att var rena barn låtar från början. Barnen älskar denna Rosa helikopter och flyger runt med armarna som vingar när just bnär refrängen kommer I EN ROSA HELIKOPTER!!!!!!
Tur att jag kan hålla min mun tyst tills jag kommer hem annars skulle jag väll skrämma ihjäl barnen :-)
Men tror tyvärr inte Sture tycker detsamma, han hade nog velat att jag sjöng av mig på förskolan.
Vi har ju sångsamling men det är en annan sak för just refrängen måste man gasta fram känns det som och det gör jag hellre hemma.

Stackars Sture han gillar nog inte alls denna fastnitade sång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0