Fikabröd!!!!!

Nu ligger jag troligtvis i soffan och ser på någon Dvd samtidigt som jag halvsover.
För detta är ett Tidsinställt inlägg.


Jag vill be alla som läser bloggen skicka mig goda recept på bakverk, mjuka och hårda kakor, bullar ja allt kaffebröd och mysiga efterättspajer som ni gillar. Gärna er mormors eller farmors gamla recept.
Inte från någon ny kokbok som 7 sorters kakor eller rutig kokboken etc utan gamla kokböcker eller  annorlunda recept som ni bara älskar, kanske kommit på själva eller ärvt.
Är ju ute tider nu så du bakar jag massor och så fikar vi på gården och bjuder våra grannar på lite gott hembakat.
Det var uppskattat förra sommaren. Vissa sa att de ej borde äta fikabröd men de smaskade i sig ändå :-)))!

Skriv era recept i kommentarsfältet så blir jag jätteglad.




Kommentarer
Postat av: Daisy

sv - Men alltså, förstadagsintyg... Varför då? Bara du eller all personal? Vad jag fattat så brukar förstadagsintyg oftast inte krävas såvida inte chefen tyckt att man varit borta lite väl mycket.

2011-05-10 @ 19:27:05
URL: http://phantazia.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag har en liten receptsamling som ett äldreboende i södra Sverige sammanställt som heter nåt i stil med "Gamla tanter bakar gamla kakor" med en massa roliga recept i på sånt som gamla tanter bakar och som inte finns med i 7 sorters kakor och rutiga kokboken. Ska leta på den så ska du få nåt spännande recept.

2011-05-11 @ 09:15:16
Postat av: Elsie Håkansson

Hejsan!

Vad roligt att ni tycker om boken som heter "Gamla tanter bakar gamla recept".

Boken finns att köpa på Anhörigcentrum, Norra kyrkogränd 17

261 31 Landskrona

Tel 0418-473419

2011-09-15 @ 15:39:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0