Hatar regn!

Några tänkvärda ordspråk ordspråk:

1. "Ju sämre självförtroende man har, desto duktigare försöker man vara,
och ju duktigare man är,
desto större risk för att kollapsa."

(GUY CORNEAU i boken "Kroppen och själen i balans")



2.  Den som alltid talar sanning har råd att hålla sig med ett dåligt minne.



3. Aldrig övervinns hat med hat i denna världen. Det är kärleken som övervinner hatet. ur Dhammapada


4. Lär dig livets stora gåta älska glömma och förlåta.




5, Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar.




6.Att leva är inte nog; solsken, frihet och en liten blomma
måste man ha. - H.C Andersen



7.  Älska sanningen men förlåt felsteget. - Voltaire


Jag är nog lite av en ordspråks människa, jag använder ordspråk ofta. Jag tycker det väcker viktiga tankar och kan vara en hjälp på vägen många gånger.



Vilken jäklar piss dag rent utsagt! Har pendlat mellan liggläge i soffan och datorn, sovit till och från. Varje gång man tittar ut så skvalar regnet ned och så blåser det.
Så himla tråkigt så man dör...suckar tungt.
Jag känner mig lite nere, vet inte riktigt vad det är. Men har varit dålig länge nu och nu börjar det äntligen vända och det kan ju få vem som helst att känna sig nere om man varit risig ett tag.
Känner att jag skulle vilja göra något, men regnet bara skvalar ned och kl har redan blivit två på dagen.
Visst är det skönt att få gnälla av sig ibland. man gnäller i bloggen och orkar inte folk läsa det så kan de bara hoppa vidare. Bättre det än att tvinga folk lyssna på sitt gnällande.

Sist men inte minst: Jag älskar dig Sture i höst firar vi 9 år ihop.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0