Tänkvärda ord!

Detta handlar inte om mitt liv eller några specifika personer utan om tankar som jag skrivit av mig.
Bla tankar efter en serie jag tittat på idag, en kändisblogg jag nyss läste och en artikel på nätet.

Ibland undrar jag hur folk kan vara så jäkla egotrippade. Det är bara dem det är synd om, ingen annan, de är bara de som lidit ingen annan.
Eller hur människor kan förvandlas totalt pga att de umgås med fel personer. Man kan nästa likna det vi hjärntvätt som många konstiga sekter håller på med.

Man kan inte se sina egna fel, man kan inte se att de människor man beundrar för stunden har gjort fel eller gör fel, man är totalt blind.
Man tuffar på som ett lok på en rund Brio tågbana. Runt, runt, runt, mal det hela tiden.
Man har sin bestämda Gud man har sin bestämda Djävul och det går inte att ändra på, för så är det bara.
Man kan bara inte ha fel.
För man har ju redan sin Djävul och vad som än hänt eller kommer att hända så går det inte att ändra på.
Man blundar krampaktigt och håller för öronen när den store Guden får skit från något håll.
Vad kallas då detta?
Jo hjärntvätt.


Varför snackar jag om detta nu för då?
Av ingen särskilt anledning, har sett lite serier idag bla, kikat in i vissa bloggar där det finns personer som bla är kända och verkligen är ute efter att provocera folk, läst lite nyheter på nätet, jag har läst böcker, artiklar etc
.
Vad har dessa människor för liv egentligen?
Lär dig älska istället, lär dig älska det är så otroligt viktigt att man kan göra.
Träng undan hat och skitsnack om andra människor eller låt det vara, älta inte allt i det oändliga det mår man bara sämre av.
Jag ser och läser om detta nästa dagligen, dessa egotrippade, hjärntvättade människor.

Hur är jag själv då tänker ni säkert?
Som människa gör jag så gott jag kan, jag försöker göra det rätta men givetvis gör jag fel många gånger, givetvis är jag elak och dum ibland.

Givetvis har jag gjort och sagt saker som jag ångrar.
Men jag ältar det inte, gjort är gjort det är inget man kan ändra på.
Man kan bara försöka göra rätt nästa gång eller i fortsättningen av sin framtid.

Man kan inte göra mer än det bästa av situationen.
Man måste även kunna säga förlåt ett litet ord på sex bokstäver. Sägs för ofta av vissa och för sällan av andra.

Nu ska jag ta en dusch och fortsätta se på serier, andra serier som inte får mig att tänka på dessa ynkliga människor eller innehåller dessa manipulerade personer.

Sen är det nog sjukdomen som gör så att jag tänker svart, så himla typiskt när man inte mår bra själv.
Sen ska jag låta bli att läsa och se svart på tv också.
Jag vet ju att det blir så här då.

Min älskling är på väg hem från jobbet, han ringde precis!
ha en fortsatt bra fredag.

Trots att regnet vräker ned.


Kommentarer
Postat av: Daisy

sv - Vill inte bråka. Jag litar på logopeden. vi har haft samma i 1½ år typ. Hon är jättebra och hon erbjöd sig att hämta chefen om vi var missnöjda.



Skulle bråka om jag trodde att det skulle ge något. Men som det är nu så söker jag andra vägar.

2011-06-17 @ 20:56:24
URL: http://phantazia.blogg.se/
Postat av: Daisy

Sv - Tja, på frågan om bebisen och blomknoppen svarade jag själv nykläckt och ja det är ju ungefär samma. Kärlek och hat svarade jag svårkontrollerade känslor. TRÄD OCH FLUGA, MITT SPONTANA SVAR VAR ATT DE FANNS I SKOGEN. Ursäkta för caps...

2011-06-18 @ 08:41:06
URL: http://phantazia.blogg.se/
Postat av: Daisy

Vill du vara med i tävlingen så gå in och delta. Kommentera det inlägget som tävlingen är i. =)

2011-06-18 @ 08:47:10
URL: http://phantazia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0