Uppe med tuppen.




TREVLIG MIDSOMMAR!

Men vad roligt att ni gillade utseendet på mitt brytbröd, smaken är ännu bättre. Lägger receptet längst ned här under detta inlägg. Eftersom jag inte har någon matberedare rör jag ut jästen först i mjölk som är 37 grader sen ned med övriga ingredienser. Sen tar jag mer fetaost i Två stycken block a 150 gram=300 gram.

Vaknade kl 04 imorse somnade om ca 05.45 och vaknade 07 så typiskt mig så nu har jag satt pajdegen i kylen till västerbottenpajen, gjort sillröran, sköljt sallad och rensat jordgubbar kika under så får ni se:

Fin burk där jordgubbarna ligger





Här ska salladen ligga liten mindre burk



Denna sallad är alldeles nyplockad från balkongen



Skål till mammas sillröra



Röran som består av kall kokt potatis i bitar, matjessill i bitar, gräddfil och gräslök efter eget behag.




Romröran ska göras på detta och vara till västerbottenpajen i denna söta lite mindre skål än den sillröran ligger i.



Detta bröd gör jag i två pajformen, det jäser jättemycket så sätt några mm mellanrum mellan bitarna. Ni får prova er fram helt enkelt.



Nu ska jag göra pajen för degen har stått en bra stund i kylen nu. Drygt en timme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0