Tisdag!

 

Jag tror jag fortsätter att sova som den lilla aöta ekorren här över som önskar God Jul.

Visst är han eller hon bara för söt.

var väldigt seg igår så jag glömde berätta om att vi såg familjen annorlunda. Tänk att vara 28 år och sju-barnsmamma och fått sitt första vid 15 års ålder.

Sen samma familj gav sig ut med alla barnen på camping i husvagn det imponerar mig.

Har sett både säsong ett och två innan och gillar verkligen serien. familjen i Kista fick sitt tionde barn i serien igår. vad driver en till att skaffa så många barn och hur orkar man?

 


 

 

 


 

Det här är Familjen Annorlunda

I den tredje säsongen av Familjen Annorlunda följer man familjen Norrström i Märsta som har tio barn, familjen Göransson-Stenman i Dingle som har nio barn och familjen Ilmrud med Sveriges yngsta sjubarnsmamma från Motala.

 


Deras vardag ser inte riktigt ut som andra barnfamiljers. De tvingas att hitta nya vägar för att vardagen ska fungera i en värld som är skapad för familjer på fyra. Men trots de vardagliga bekymren har familjerna ändå den viktigaste ingrediensen för att få livet att fungera, kärleken till sina barn och varandra.

 


Familjen Norrström består av Peter, 46 år, Mirka, 38 år, Kevin, 13 år, Linnea, 11 år, tvillingarna Jennifer och Benny, 8 år, Selina, 6 år, Viktor, 5 år, tvillingarna Alice och Oliver, 4 år, Thor, 2 år och Nellie, 5 månader. De som inte bor med familjen är Peters barn Emmelie, 23 år, Daniel, 18 år, och Mikaela, 17 år.

 


Familjen Ilmrud består av Madeleine, 28 år, Mikael, 32 år, Victor, 12 år, Oliver, 10 år, William, 6 år, Engla-Freja, 3 år, Adam, 2 år och tvillingarna Charlie och Collin, 9 månader.

 


Familjen Göransson-Stenman består av Louise, 44 år, Patrik, 42 år, Daniel, 18 år, Maximillian, 16 år, Sebastian, 15 år, tvilligarna Josephine och Viktoria, 13 år, Arvid, 13 år, Selma, 9 år, Agnes, 7 år och Ellen, 4 år.




Se programmet om ni missat det. för det är intressant, roligt och spännande.
Nu ska jag ge mig iväg börjar tidigt idag. men ska göra mig i ordning först.


Kommentarer
Postat av: Maskrosmor

Vad skumt... Jag prenumererar på din blogg via bloglovin, men har trotts det inte sett ett enda av dina inlägg från i år... Hmmm... skumt...

2011-01-06 @ 22:21:38
URL: http://maskrosmor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0