Annandag Jul!





Uppe med tuppen som vanligt.
Middagen igår=rester.








Ni har sett dem förr, men nu är de tagna med blixt i ett helt mörkt rum.
Mina söta spanska dockor:



Närmare













Dessa är originalen från Spanien. De finns i plagiat som inte alls är lika välgjorda och söta men billigare.
Tyvärr tillverkas inte dessa äkta dockor längre, men plagiaten finns ofta på marknader.


Originalen D'Anton Jos.

Denna äger min yngsta dotter en liten tjej med ett plåster och under finns en bula. Obs detta är inte hennes utan en bild från nätet:

Den till höger är det.



Denna har alltid jag velat ha Han med blåtiran.


Här är framsidan på en broschyr som man får med varje docka.



Alla dockor har namn och ett äktighets intyg liggandes i asken man får dockan i.

Mina heter Nickolas, Isabel, Daniel, Elisabeth Anne, Ashley och Harry. Min dotters docka heter Emma. Min äldsta dotter har en som heter Elinor men hittar den tyvärr inte på bild.

HÄR har ni en sida med alla dockor som finns och bilder från flera broschyrer.

Jag var uppe med tuppen. Detta inlägg tog en timme, sökningar, lägga in bilder etc.
Men ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0