Lördag!

FEL VANN IDOL!!!!





Med 52 % av rösterna så står Amanda Fondell som segrare. Ja vad ska man säga? Har aldrig gillat henne, gapig och skrikig och ofta sabbar hon låtarna totalt. Men en bra aktör och en skådespelerska är hon. Rörelser, koreografi och framträdandena är bra om hon bara lät bli att sjunga.
Eller sjunga och sjunga...SKRIKA är vad hon gör.
Men men vad säger man Robin kom tvåa och han kommer snart ha ett skivkontrakt i sin hand, vilken pipa han har. Han skulle stått som segrare inte Amanda gaphals.

Vinnare genom åren:

  • 2010, Jay Smith
  • 2009, Erik Grönwall
  • 2008, Kevin Borg
  • 2007, Marie Picasso
  • 2006, Markus Fagervall
  • 2005, Agnes Carlsson
  • 2004, Daniel Lindström
Jag höll på Jay 2010 och han vann.

Jag höll på Erik, Calle och Tove 2009. Kunde inte bestämma mig riktigt för de var alla lika bra och så kom de etta, tvåa och trea.

Jag höll på Kevin 2008 och han vann.

Jag höll på Marie 2007 och hon vann.

Jag höll på Markus 2006 och han vann.

Jag höll på Sebastian 2005 men tyvärr så kom han tvåa. Agnes har jag aldrig gillat och kommer aldrig att göra. Hon sjunger genom näsan och så kom hon aldrig med de sista som skulle tävla om vinsten. Hon föll på målsnöret. Men kom med som juryns wild card. Detta finns inte längre idag och hade det inte funnits förr heller så hade vi aldrig fått se henne bland de sista finalisterna. Sebastian hade då stått som segrare.

Jag höll på Darin 2004 och hade Daniel som tvåa men det var Darin som kom tvåa.

I år höll jag på Amanda P och Robin och Robin kom tvåa Amanda F har jag aldrig gillat.
Så summan av kardemumman blir mina favoriter vann 5 gånger av åtta och kom tvåa tre gånger av åtta.
Vilket musiköra jag har va?


Titta vad jag fick hem igår. En vinst från Tradera:





Men vad håller han bakom ryggen?



Ett litet lok i ett snöre.
Loket är från Jie keramik i Gantofta i Skåne. Där var Sture och jag 2008 på semester. Vi bodde i Malmö sen i Helsingborg och så reste vi runt på turer i Skåne.


Kommentarer
Postat av: Elina

Juryn wild card i år var 4 st: roshana, Amanda p, Emil och denise

;)

2011-12-10 @ 09:32:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0