Läkaren idag!



Nej nu är det nog med feber strax under 38 när jag vaknar och värk i kroppen och att känna sig totalt orkeslös. Nacken värker och igår var jag yr också.
Jag ska boka tid hos läkaren idag, tidsbokningen börjar kl åtta och jag ska hänga på luren då.

Säger de virus så klipper jag till läkaren med en rak höger. Har hostat i två veckor och en dag + att febern försvann och jag kände mig lite piggare i helgen, men på annandagen fick jag åter igen feber och värk i hela kroppen.
Hela veckan har jag legat i soffan och kolat på dvd. Ja jag gjorde kolor som misslyckades totalt och senvar jag helt slut efteråt. Jag har kollat på dammet i bokhyllan som bara växer utan att göra något åt det, sopat upp lite skit från golvet och diskat är det ända jag orkat med att göra.
Då är jag sjuk kan jag tala om.

Antingen är det Influensa som spökar eller så behöver jag antibiotika för någon jäkla virus vill jag inte höra talas om. Blodprov ska tas, det ska lyssnas på lungorna. (Jag vet att Influensa är ett sorts virus men när jag säger virus menar jag vanligt förkylningsvirus som de alltid skyller på.)
Annars exploderar jag. Ska åter igen jobba på Tisdag så jag har fyra dagar på mig att bli frisk.
Till företagsvården tänker jag aldrig gå mer och det är bara till den sista januari jag har första dags intyg.

Tog tempen när jag gick upp imorse och den stod på 37,8 något är det som inte stämmer helt och hållet.

Skriver när jag varit hos läkaren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0