Måndag!

Jäklar dator vad jag blir förbannad på skiten, bara hakar sig när jag ska lägga upp bilder och sen kommer alla sidorna tillbaka efter att felrapporten sänts men all text i blogginlägget är bara borta...fasiken för att sitta och göra om allt!
GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!


Börjar med frågan på vad jag tycker om höghuset som nu byggs vid oss. Jag och många med mig skrev på protestlistan ett höghus kommer att sträcka sig över vår gård. Nej det är inget bra ställe de bygger på. de skakar i husen när de spränger också. Förtätningen har gått till överdrift och husen blir nu högre och högre. De har sabbat Blackebergssjukhus område på flera ställen, de har sabbat tvättstugebacken, dödsbacken våra barns kälkbackar i härlig natur, Gymnasiumparken och skogen intill är det byggt på, ett höghus på Grundtvigsgatan där Familjebostäders lokaler låg förr är byggt, Ibsengatan har fått ett höghus vid den fina skogen. Nej dags att slå näven i bordet för nu räcker det. Sluta ta bort fina fruktträdgårdar fina och populära strövområden i skog och mark. Staden i skogen kan vi glömma snart.

Nu till vad jag gjort idag. Vaknade kl 05.30 sen har jag tittat på Kalla mig Ernie som den heter på svenska, denna film är det:





Underbar film se den. En underbar kärlekssaga

Sen har jag sett Notting Hill också en underbar kärlekssaga.



Anna Scott (spelad av Julia Roberts) är världens mest berömda filmstjärna. William Thacker (spelad av Hugh Grant) äger en liten bokhandel i det charmiga området Notting Hill i London. När Anna och William´s vägar korsas oväntat en dag, är en romans förmodligen det sista de tänkt sig.

Hela världen har plötsligt ögonen på paret, som inte får det lätt när känslorna tar över. En magiskt vacker och ljuv kärlekskomedi som fick kritikerna lyriska. Julia Roberts gör en av sina bästa rollprestationer och William Thackers karaktär är som skräddarsydd för den lite tafflige Hugh Grant.

Kärlek är underbart så självklart älskar man kärleksfilmer. Gör inte ni det?

Sen vill jag be om ursäkt för dålig uppdatering. Har total bloggtorka. Känner mig lite trött och less och då försvinner den brinnande lusten att skriva och fantasin försvinner den med.
Är lite deppig. Ja man kan vara lite less och deppig utan att det behöver ha hänt något speciellt. Det kan bero på en massa saker att jag känner som jag gör. Vädret, min jobbiga kvinnovecka som varade i sex dagar, huvudvärk, för lite sömn, sommaren är snart slut, semestern snart slut. Ja det är väll det här som kallas höstdepression.



Men det finns något eller någon som alltid piggar upp mig. Han är bara helt underbar får mig oftast på gott humör. Jag behöver inte säga hur jag mår med ord sådant märker han med en gång. Han kan komma med små överraskningar med sig hem efter jobbet tex en liten godispåse, han vet att lite sött oftast piggar upp mig. Han kan föreslå en biltur som han också vet piggar upp mig. Ja ni som har funnit er stora kärlek vet exakt vad jag pratar om.
Denna man är min stora kärlek och jag älskar honom otroligt mycket. Snart är det nio år ihop och fler lär det bli när man äntligen hittat rätt.




Nu ska jag diska. Middagen idag lagar jag en god makaronlåda med köttfärs, kantareller, lök, vitlök, krossade tomater, majs, kryddor bla Timjan och oregano sen allra överst västerbottenost. Mumsigt värre.
Höres när jag är piggare.


Kommentarer
Postat av: Daisy

Använder bara denna blogg och så lär det troligen förbi. I varje fall som det känns idag.

2011-08-08 @ 09:39:36
URL: http://phantazia.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Jag tycker också att det får vara stopp på byggandet nu, när jag på 80-talet var på ett möte om var det skulle byggas i Blackeberg fanns inte dessa planer med alls. Då hette det att man skulle bevara parken och inte förtäta för nära befintliga hus och inte bygga höghus. Ja ni måste ju få insyn direkt in på eran gård och det är en väldigt konstig plats att bygga på.

2011-08-08 @ 12:04:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0