Allmänt bladder!

Först vill jag rätta till en sak som har blivit väldigt fel och tacka Marie en läsare som påpekade detta.
Wild strawberry är inte jordgubbe utan smultron. På hyllan där vi köpte det står det Jordgubbsvin men om man kollar på texten på flaskan står det smultronsmak och även på systembolagets hemsida.
På systemet står jordgubbsvinet där det står jordgubbe på flaskan och wild strawberry bredvid,  antagligen har den ena skylten fallit bort så då blir det ju jordgubbsvin för bägge.
Eller så har jag varit slarvig i mitt tittande.
Så det är smultronvin jag dricker inget annat.
Men det smakar friskt och bärigt så att det är just smultron är svårt att lokalisera kan lika gärna vara jordgubbar.

Så alla ni som nu jagar Jordgubbsvin med alkoholhalt 12 %  så finns det inte utan det är just Smultronvin det är.
Innerst inne vet jag ju att Smultron på engelska heter wild strawberry men i värmen har det fallit bort.
Men ingen av mina 100-tals läsare har påpekat detta så alla har väll tappat engelskan i värmen utom en :-).
Tack igen Marie!

Jag somnade om vid strax före åtta och vaknade kl tio så lite fick jag iallafall sova.
De håller på att borrar och sågar i lägenheten snett under, det är den andra lägenheten som totalt rivs ut så bara betong väggar och golv finns kvar inga skåp eller, kakel, toalett, badkarl eller köksskåp, kyl och frys, eller dörrar. Allt rivs ut så bara bärande väggar finns kvar sen håller det på vecka ut och vecka in otroligt störande. Jag vill ha lugn och ro på min semester.
Nu håller de antagligen
på att fixa i ordning lister för det är ett väldigt bankande också.

Ja jag är grinig för jag har ont i huvudet i dag så det kanske är åska på gång. Sen tycker jag inte det skulle vara tillåtet att ha sådant här störande arbete under en längre tid. De började två veckor innan min semester så sex veckor har de håll på. I början var det enbart kvällar fram till 20.30 ca helt vansinnigt för vi hörde inte ens tv:n då. Det var när de rev allt och dunkade och slog för att få loss det, sen kastades sakerna från andra våningen ned i en container under.
Det är en lägenhet till de håller på med nu men där får viss skåp och dörrar vara kvar, men det låter också för jävligt men vi hör det enbart när vi är på gården.


Fotade lite blommor på balkongen imorse då jag vill ha lite bilder i bloggen också.










Kommentarer
Postat av: Daisy

Vad fina blomfoton du tagit.



sv - Problemet är att minimyran delar rummet med mellanmyran. Mellanmyran har varit jätteduktig och hjälpt till att städa flera ggr och han vill ha sina leksaker kvar. Minimyran häller bara ut allt och vägrar städa.



Drömmen vore att minimyran hade ett eget rum, så inte storebror ständigt måste städa efter mini.

2011-08-03 @ 12:31:17
URL: http://phantazia.blogg.se/
Postat av: Daisy

Å mina barn säger att smultron är jordgubbarnas bebisar. ;-)

2011-08-03 @ 19:46:54
URL: http://phantazia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0