Drömmar!



Slappardagen har innehållit Fame, Fame; Fame och byte av bläckpatroner.

Ganska långtråkig dag och vädret gör en inte ett dugg piggare.
Har inte ens vart ute på balkongen idag. Det brukar vara det första jag gör när jag vaknar. För att känna på blommorna, känna hur varmt det är och om det är fuktigt eller inte ute. Men nu r kl 13 och inget av detta har jag gjort. Skäms på mig. Har inte ens tvättat mig och klätt mig...men vad är det med dököttet sätt lite fart och gnäll inte!

Huvudet känns tungt och likaså kroppen känner mig totalt orkeslös. Har inte lust för någonting. Blä att må så här.

Stackars er som får lyssna på skiten också eller lyssna och lyssna, läsa om den kanske man ska skriva. Men hur känner ni? Känner ni aldrig så här. Har frågat förr men aldrig fått något svar, jo från en tror jag.

Hur gör ni för att pigga upp er? Jag vet ju inte ens varför jag är så hängig och negativ?

Jag mår lite bättre av att få skriva av mig, jag älskar att skriva och uttrycka mina ord i skrift. Jag hatar att prata tex men myndigheter, eller liknande hellre mailar jag. Jag får fram allt mycket bättre då. Så har det alltid varit. Men fortfarande vid 46 års ålder har jag inte skrivit boken, den där som jag drömt om i hela mitt liv att få skriva. En drös av noveller och längre noveller, sagohistorier har det blivit men ingen bok. Men de ligger i Microsoft office word och väntar på att jag ska fortsätta. Det är två olika böcker. Båda...ja vad ska man säga är sanna, nej inte helt, men många händelser är det och känslorna som framkallas i böckerna är både sanna och lite hur man skulle kunna känna eller vad jag tror man skulle känna i de olika situationerna.
Mer vill jag inte säga utan när det är kalrt om det nu någonsin blir det får ni veta allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0