Torsdag!

Svar på kommentar: Vi gjorde denna gång en blixtvisit på Biltema i Gustavsberg på efter middagen efter kl 13. Sture ville bara hem och fixa bilen. Vet att vi är dåliga på att ringa när vi är i närheten. Men om du bättrar dig på att slänga in kommentarer så lovar jag att vi hör av oss nästa gång vi är i närheten :-)
Boken släpptes bara för några veckor sen men jag måste läsa den innan först, men man måste ha tid också.

Vaknade kl fyra imorse och somnade om ca kl sex och nu är jag vaken igen och sitter här igen. Tänk om man kunde sova som man gjorde förr. Sova hela natten och sen en bra bit in på morgonen.
Jag har som ett band över huvudet idag så jag orkar inte ta mig för något. Borde gå ned till tvättstugan trots att vi har den på Lördag. Men jag fick mina dagar i förrgår och de är inte roliga nu för tiden. Men ska gå och kolla upp det när semestern är över, för nu verkar alla ha semester som man behöver kontakta.
Ska höra om Sture orkar när han vaknar. Ja han har varit dålig, jätteont i halsen småfeber och en jäklar hosta som först nu släpper. Men att gå ned på gården och sitta i skuggan och prata med grannarna, åka och handla lite småsaker till hemmet en snabbis orkar man alltid även om man är sjuk. Men att tömma sopor en hel dag i gassande solsken är alldeles för jobbigt om man inte är bra. Det gick mycket långsammare i Måndags fick han höra av den han jobbade med och det var då hans första sjuka dag. Han var alldeles yr när han kom hem och hade ont i hela kroppen.

Idag ska vi bara ta det lugnt blir gården tillsammans med grannarna en stund ikväll, middagen är klar blir samma som igår potatis, köttbullar och rödbetssallad. Imorgon blir det matjessill och inlagd sill med gräddfil och gräslök och naturligtvis potatis till.
Allt finns redan hemma. Det är skönt det där med storhandling.
Baka? Om jag ska baka något. Nej nu har det bakats nog för ett tag. Har lovat att göra dumle muffins men jag har tyvärr ätit upp alla dumle när jag var sugen en kväll på något sött.

Nej ska ta och diska och och sopa upp lite skit från golvet i vardagsrummet, det dras in så mycket när man har korsdrag.

Kommentarer
Postat av: Daisy

- Jag kan aldrig äta direkt då jag vaknat. Inte ens om jag är hungrig.

2011-08-04 @ 08:31:47
URL: http://phantazia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0