Tisdag morgon!

Först vill jag börja med en fråga. Har ni sett på blogg.se första sida att man kan tipsa redaktören? Man kan tipsa om en blogg man gillar och sen hamnar den på första sidan och kan även bli utsedd till veckans blogg. Jag har  mång läsare minst 100/dag ibland upp till 200. Många vet jag kikar in varje dag. Men hallå om ni gillar bloggen tipsa redaktören.
Tala om varför ni läser bloggen etc.

Logga in på blogg.se och gå till denna ruta på första sidan:



Klicka på Här och fyll i detta formulär:






Svar på en kommentar:

Jag börjar med en kommentar som löd något så här: har du sagt a får du säga b.
Angående receptet på gratängen. Grejen är den att jag först lägger ut det om någon har intresse för det. Onödigt annars. Men här kommer det iallafall. Fräs gullök och vitlök i lite smör blanda i 400 g köttfärs och bryn tills färsen fått lite färg. Blanda i en burk krossade tomater och knappt halva burken vatten och rör om. Lägg sen i kantareller,majs, buljongtärning, kryddorna: salt, peppar , basilika och timjan rör om och låt puttra några minuter.

Koka upp 5 dl snabbmakaroner dock inte tills de är klara pga att de ska in i ugnen. Lägg makaronerna i en smörad form och röran ovanpå med så mycket riven ost på som man vill ha, välj sort själv. Jag hade västerbottenost på.
In i ugnen i 250 graders värme i ca 15 minuter.

Självklart kan du både ta bort och lägga till saker.

Är deppig och jättetrött idag. Vakande kl 02 inatt och det var lögn att somna om såg film efter film. Strax före 06 stängde jag av för att somna, men kl 6.30 var jag fortfarande vaken. Slumrade till kortare stunden men tror att jag tittade på kl minst tio gånger, 9.30 gav jag upp.
Under dessa timmar jag slumrade till då och då gissar jag på sammanlagt en timmes sömn.

Jag känner mig stressad av detta pga att jag börjar jobba på Måndag och då måste jag sova. Givetvis måste jag det nu med, men ja gkan vila lite på dagen om jag känner behov av det.

Jag känner mig även stressad över allt som bör göras här hemma men jag ha ringen ork. Idag har jag dragit lilla dammsugaren slarvigt över golven+vaskat med moppen efter.
Men det borde dammas, har bara torkat av borden. Tvätten borde vikas och så ska det diskas och spisen bör göras ren. Så här ser det ut, men spisen får ni inte se.



Men fasiken där kom jag med på ett hörn också.






Kommentarer
Postat av: Daisy

Du kan även byta mackissarna mor päramos. mums

2011-08-09 @ 11:51:31
URL: http://phantazia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0