Namnförslag!

JAG BEHÖVER MINA LÄSARES HJÄLP!

Vi ska ha sex nya namn på våra avdelningar på vår förskola.

Förslag på teman som finns är:

Fågelnamn
Fisknamn
Blommor
Träd
Planeter

Mer minns jag inte.

Mitt eget förlag är:

Rävlyan
Björnidet
Grävlingsgryt
Myrstacken
Fågelboet
Bikupan


Har nu fler djurbon?

Eller andra förslag?

Skriv i komentarfältet.


Skriv namnet på ett tema så som blomsternamn etc.
Det ska var något mer ovanligt. Färger var på 70-talet så det går bort.

Snälla hjälp till alla förslag är välkomna.
Fråga era barn för det är ju barn som ska vistas i lokalerna.
Imorgon när jag kommer hem vill jag ha en drös med förslag.
Eller om ni hinner redan imorgon bitti.
Givetvis får ni vara anonyma.

Nog om detta.
Nu ska jag lägga mig och se lite film. Imorgon stänger jag och börjar 8.30

Kommentarer
Postat av: Celine - En Aspergare i mängden

Finns ju massa olika namn och teman. Några exempel nedan.



-Pirattema:-

Guldpengen (finns hos oss, småbarn)

Skattkistan (johan gick på den avd 3-5)

Sjörövarskeppet

Kanonkulan

Piraten

Skepp



*****

-Tema Akvariefiskar-

Malen

kopparbarben

Guldbarben

Guldfisken

Platyn

Zebrafisken

Neontetran



******************

-Tema Svamp-

Champinjon

Kantarell

Flugsvamp

fingersvamp

Röksvamp

Sopp

skivling

**********************

-Tema träd-

Björk

Al

Gran

Rönn

Asp

Ek



*****************************

-Tema vattenlivet-

Tvättsvamp

Kräfta

Krabba

Räka

sjöhäst

Bläckfisk

Sjöorm

Ål

*************************

-Tema husdjur-

Hund

Katt

Fisk

Hamster

Kanin

Marsvin

Orm

Ödla

********************************

-Tema svenska skogsdjur-

Älg

Rådjur

Hare

Viltsvin

Orm

Myra



*****************************

-Tema Bilmärken-

Volvo

Saab

Opel

Citroen

Ford

Volkswagen

*******************************

-Tema Transportmedel-

Cykel

Taxi

Buss

Tunnelbana

Spårvagn

Bil

Flygplan

Färja



****************************

-Tema Elektronik-

Laptop

Stereo

mobiltelefon

brödrost

spis

frys



******************************

-Tema bär-

Krusbär

Nypon

Rönnbär

Blåbär

Hallon

Smultron



********************************

-Tema blommor-

Tulpan

viol

Ros

Gullviva

Förjätmigej

påsklilja

blåsippa

vitsippa



***************************************



Ja det finns ju hur mycket som helst men nu stannar jag upp ett tag. =)

2011-08-21 @ 23:54:31
URL: http://phantazia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0