DIMMA!

Så här är det. Missköter man sig på jobbet får man till slut sparken. Så är det väll på alla jobb?
Men det finns ett yrke som man kan göra hur många fel som helst på...ja tom dag ut och dag in, men ändå inte få sparkan.Trots att det även i våras var stora rubriker om hur fel de hade varje dag etc etc etc. Men personerna är kvar dag för dag och fortsätter att göra fel.

Men jösses nu har tanten blivit tokig tänker ni säkert.
Inta alls!!!
Jag pratar om Meteorologerna. Just det Meteorologerna!


Jag såg två väderprognoser igår på tv, sol och ca 20+, regn framåt kvällen. Inget om dimma och grått på morgonen. Igår skulle det vara sol och 20-25+ hela dagen. Solen kikade först fram på eftermiddagen.

De har fel varje dag och det är inga små fel som några grader fel eller lite starkare vindar utan vädret är ofta helt tvärt emot mot vad de har sagt.

Det skrev om detta i våras i rubriker som tex: Skärp er SMHI.
jag håller med. Sparka skiten och strunta i att visa några prognoser tills de hittar folk som klarar av jobbet.

Så här ser det ut på SMHI sida. Solen ska titta fram om en timme?

Onsdag 24 augusti
08.00 Lätt molnighet 13° NO 1 (1) m/s
14.00 Halvklart 19° SO 4 (7) m/s
20.00 Molnigt 17° SO 4 (6) m/s


Här är kl 07 och det ser ut så här:







Vad tror ni? Kommer vädret hunnit att ha ändrat sig från grått och dimma till ljus och sol?
Det tror inte jag.
Fortsättning  följer....
Nu väntas frukost, ska vara hos min hudläkare kl 08.15.

Hinner inte skriva mer just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0