magsjuk!


Nej jag blir hemma, magen är i kaos, jag har ont och får springa på toa började bli lite bättre nu på morgon kanten. Vet inte alls var det är för jag kräks inte men mår illa och har nu ont i kroppen.
Så lovade att ringa jobbet imorgon efter middag.

Man ska vara hemmea 24 timmar efter sista kräkningen, diarren eller sista gången man mått dåligt på något sätt med magen pga smittorisken. För att vara på den säkra sidan är det satt 24 timmar.
Samma regler angånde sjukdom gäller både oss barn och vuxna i förskolan ifall någon skulle vara orolig. Det är Klart vi skickar ju inte hem personal som verkar lite hängig pga huvudvärk eller sovit dåligt som egentligen skulle behöva sova så länge de inte riskerar barnens säkerhet. Men barn som ej orkar med dagen är det grymt att ha kvar.
Nog om detta.

Får se när jag orkar uppdatera bloggen idag pga trötthet och illamående.
Men nu vet ni i allafall att ser ni mig ej mer idag så vet ni varför.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0