Middagen igår

Tack för igår och all supergod mat. Till förrätt avokado med lax som var som en roulad med pepparrot och philadelphiaost i och sen rullad i sesamfrön och sen grönsallad, middag, skivad potatis, helstekt fläskfile med gräddkantarellsås och sallad, efterätt en supergod cheesecake med blåbär och hallon.
Till det dracks det vitt och rött vin. Det vita var supergott och bild kommer att finnas nedanför.
Längst bort vid fönstret ser ni Maries mamma på gaveln och pappan till höger sen kommer min mor, suddiga Teddy, Marie Johan syrrans man, mitt i mot nerifrån, Pernilla min systerdotter, pappa, syrran och min älskling Sture...vart är jag då?....ha ha bakom kameran där jag passar bäst.

JAG VILL HA RECEPTEN MAILADE TILL MIG IDAG TACK!











Supergott vitt vin!



De har kakelugn, tyvärr igenmurad men så vacker, de har en o sovrummet också.



Det tjusiga vitrinskåpet måste få vara med också.



Teddy och hans Marie, ja hon har glasögon idag brukar annars ha linser men med en förkylning så är det jobbigt att ha linser. Grattis på 65-årsdagen. Teddy 25 år den  24/10 och Marie 40 år den 30/10.




Teddy tar tabelat på rödvinet ser ni?



Presentbordet med min spegel...nej jag skojade bara men vill gärna ha en likadan spegel.



Tårtan




Presentöppning!
Av oss fick de var sin handduk med deras namn på, Ullared kalsonger+trosor...lite skoj och en skål till flingsalt i glas med lock till.









Teddy visar kort på lapptoppen....eller hur det nu stavas.


Kommentarer
Postat av: Maskrosmor

Det där laxköret låter spännande... Vill gärna ha recept på de...

2010-11-14 @ 16:09:40
URL: http://maskrosmor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0