Ung och bortskämd!

Ja du lilla mammsen sanningen svider. Du sökte till programmet för att få hjjälp med det du inte själv hade klarat av: Du har inte fostrat din dotter att bli en ansvarstagande, emaptisk och självförsörjande ung kvinna.


Normal text Stor text Extra stor text
Elise är besviken på hur hon framställts i SVT:s nya serie ”
Elise är besviken på hur hon framställts i SVT:s nya serie ”Ung och bortskämd”.

”De visar upp mig som ett hembiträde”

Elises dotter Dezirèe.
Elises dotter Dezirèe.
Foto: SVT

”Curlingmamman” anmäler SVT

”Ung och bortskämd”-mamman Elise känner sig sviken av den bild som ges av henne i programmet. Nu anmäler hon SVT.

– Vi blir smutskastade och de ger en partisk bild av oss som idioter, säger hon till Resume.se.

SVT:s nya realityserie ”Ung och bortskämd” blev en omedelbar publiksuccé – en omdebatterad sådan.

Läsarkommentarerna efter måndagens premiär var många och ofta upprörda. Hård kritik riktades framför allt mot föräldrarna i programmet.

Nu slår ”Ung och bortskämd-mamman Elise tillbaka, genom att anmäla SVT till Myndigheten för radio och tv (före detta Granskningsnämnden).

”Som ett hembiträde”

Elise, som inte vill gå ut med sitt efternamn, säger till Resume.se att föräldrarna på förhand blivit lovade ett trevligt och hjärtligt program.

Nu känner hon sig sviken och anser att programmet ger en skev bild av verkligheten.

– Det har skadat mitt personliga anseende som förälder. De visar upp mig som ett hembiträde i SVT, säger hon.

I måndagens avsnitt av ”Ung och bortskämd” fick tittarna se Elise ta hand om sin dotters disk och plocka upp hennes skräp.

En markering

– Jag känner mig sviken på grund av att jag under inspelningen mer eller mindre var tvungen att stå och diska åt min dotter. De sa "det blir bra om du stannar kvar här och plockar lite”. De sakerna jag plockade upp hade dessutom avsiktligts lags ut för tv.

Oavsett om Elise får rätt eller fel av myndigheten för radio och tv, vill hon att hennes anmälan ska ses som en markering att hon inte accepterar att bli smutskastad som förälder.

KÄLLA



Kommentarer
Postat av: Maskrosmor

Superbra att du anger källa... tummen upp

2010-11-14 @ 16:14:41
URL: http://maskrosmor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0