Torsdag!



En jobbig natt till. Sov uruselt igen, snart kommer jag att klappa ihop. Vaknar strax efter tre och kan inte somna om ...men när kl närmar sig fem somnar jag och klockan ringer halv sex....suck!!!!!


Igår var det en riktigt kall dag men barnen verkar aldrig frysa...vad kan det bero på???? Jo de rör sig i ett vi rasar ju inte runt som de gör...tyvärr kanske man skulle vara varmare då och ha mer kondis.
Vill ni höra en rolig sak.
Vid matbordet säger jag till ett barn: Ät grönsakerna också
.
Barnet: varför jag är mätt.
Jag: men då orkar du inte en smörgås heller då?
barnet: Jo

Jag: men du var ju mätt.
barnet : inte på smörgås.
Jag: men grönsaker är nyttigt
Barnet: varför.
Jag: Jo de innehåller en massa vitaminer så då blir pigg och kan springa och hoppa och orka leka.

Barnet tittar på mig med stora frågande ögon och säger: Då behöver jag inga grönsaker för jag springer snabbast på dagis.
Ungar är härliga.
Barnet är 2 1/2.

Nej nu ska jag äta frukost och bege mig till jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0