Tisdag!

 

Och vart är all snö???? På nyheterna igår skulle det ju snöa mängder blåsa och vara nollgradigt. Det blåser knappt, ingen snö och 2 +. Hur kan man ha så fel. hela förmiddagen skulle det snöa och eftermiddagen också fast inte lika mycket.

Idag är det tvärgrupp kl 8.30-10.30 man möts flera förskolepedagoger från olika förskolor med två som jobbar med att hjälpa oss med bla dokumentationer och vara pedagoger för oss. Vi går igenom vad vi gjort med barnen och får tips och idéer. jag fick ta hem mitt arbete igår då jag åker direkt eftersom jag börjar kl 8.30 i vanliga fall.

Vår närmiljö har jag med mig och situationen var när vi tog fyra barn och gick två pedagoger ned till sjön för att titta på änderna och ge dom mat. Vi fick in matematik, att man ska vara rädda om miljön så som växter och djur.

Sen har vi varit nere ett par gånger till, det är roligt att se att barnen hittar till den lilla udden kommer ihåg att det heter änder och vart folk brukar lägga ut maten.

Nu ska jag äta frukost.

 


Kommentarer
Postat av: Katrin

Vad pratar du om i Rissne har det stormat var ca 1 dm snö när jag åkte hem. Hemma var det slask och strömavbrott så jag doppade fötterna i slaskpölar som var hur höga som helst var dyblöt när jag kom hem.

2010-11-09 @ 18:52:05
Postat av: Maskrosmor

Snön är här... De e bara te å hämta...

2010-11-09 @ 20:08:43
URL: http://maskrosmor.blogg.se/familjeliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0