Sov gott!

Ja nu tänker jag gnälla över mitt jobb. Imorgon är vi två personal på 15 barn efter kl 13 finns ingen ordinarie personal kvar pga sjukdom.
Jag har min 12.30 tid imorgon en gång/månad är den, den andre personalen har 13 tid som är en gång/månad. Sen får vi in två vikarier som inte känner barnen.
Nej hjälp jag är hemsk jag tänker inte jobba över på denna dag inte den andre heller. En gång/månad har vi tidig tid och den är helig för alla. Så vi kommer att få hjälp från en annan avdelning så ej vikarierna blir själva.
Idag har vi gått på knäna och det märker barnen av, vi är halvdåliga båda två och försöker göra det bästa av situationen.
Klart man blir trött och grinig.
Nu tänker jag sova för att ta nya krafter inför imorgon. Öppnar kl 6.30.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0