God morgon!



Usch så trött jag är vaknade strax innan fyra och somnade först om efter drygt 30 minuter och klockan ringde 05.
Känner mig supertaggad inför en ny arbets vecka.
Jag och en till ska vara inne på vår planeringstid och skriva föräldrarsamtal med de barn vi ska ha, heter ju utvecklingssamtal men alla tycker det låter så fel då det inte enbart är barnens utveckling man pratar om utan så mycket annat.
Vi sitter ju inte där och säger och språket har utvecklas eller inte utvecklas och går sen över till motoriken etc etc.
Vi pratar om socialt samspel, hur barnen verkar trivas, kamraterna, leken och givitvis pratar vi om språk och motorik också. Så föräldrasamtal låter trevligare det tyckte flera föräldrar också.

Förr hette det ju kvartssamtal som exempel. Vad säger ni mammor och pappor ja även ni som inte har barn vilket ord är bäst?
Slutar två höres kanske då om jag orkar.

Kommentarer
Postat av: Maskrosmor

Sv - Jag bara googlar efter clipart bilder... Bäst träffresultat får man om man googlar med engelska ord =)

2010-11-22 @ 05:49:56
URL: http://maskrosmor.blogg.se/familjeliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0