FREDAG!!!









Kanske man ska skriva lite också :-).
Jag känner mig konstigt nog bättre idag...var det en allergi chock eller en-dagars förkylning, vem vet?
Idag ska vi fortsätt med julpyssel tillsammans med barnen.
Tänk er små djupa papptallrikar som fylls med gips (rinnande som sedan stelnar) och sen lägger man i små tallkvistar, ekollon, nypon och lite annat strör glitter på och låter torka. Blir underbart fina jultavlor.
Sen flata tallrikar där man klistrar bokmärken, paljetter, tallkvistar och dylikt blir också fina tavlor. Trolldeg som man tar ut julfigurer med formarna som tillhör playdoo leran så som tomtar, granar, klockor, hjärtan, stjärnor etc.
Gipsjulgrisar som sedan målas i den färg barnen väljer.
Ska föröka ta kort idag och komma ihåg att ta bort barnens namn.

Nu ska jag käka frukost och sen bege mig!!!

Kommentarer
Postat av: Maskrosmor

Morrn morrn... Sov du gott? Ja antar att ja lär somna någon gång under dagen för ja har ännu inte kommit i sä'ng... Hmm..

2010-11-19 @ 07:05:22
URL: http://maskrosmor.blogg.se/
Postat av: Maskrosmor

Deg med kvistar kan lätt bli en igelkott. De gjorde minstingen på dagis. En tom toarulle målad svart med tillklipta bruna pappersbitar som fästes och vipps har du en fladdermus =)

2010-11-19 @ 07:32:50
URL: http://maskrosmor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0