Åsikter!

Men jösses tål man inte att läsa andras åsikter så kanske man ska låta bli att läsa!!!!
Tar man så illa vid sig när någon skriver sin åsikt så kanske man gör just det personen skriver om och skäms eller blir upprörd över att den som skriver har en annan åsikt i ämnet.

Trots att jag själv arbetar på en förskola så har jag full rätt i att tycka att det är upp åt väggarna fel att ha sina barn där till sena kvällen när man går hemma eller lämna på klämdagar och jour.
Säger inget om 9-15, barn behöver umgås med andra barn även om föräldrarna är hemma mammor, hemmapappor etc.

Men att ha dem till tex 17.30 varje dag och alla klämdagar och hela jouren är inte okey enligt mig.
Vill ni inte umgås med era barn?
Många tycker det är så jobbigt, de orkar inte etc etc men ändå så skaffar de fler barn och fortsätter gnälla över hur jobbigt det är.

Jag pratar inte om mitt arbete nu utan generellt och vad jag hört från andra som arbetar i förskolan både i och utanför Stockholm.

Jag har inte valt fel jobb, eller vantrivs med mitt arbete bara för att jag har denna åsikt. Och bara för att jag inte skriver om hur bra jag trivs med mitt arbete så betyder det inte att jag inte trivs för att jag skrivit negativa saker om mitt arbete när jag är frustrerad och upprörd över något.

Jag mår inte bra av att se, läsa om, höra om hur illa många föräldrar behandlar sina barn, det finns inte bara fysisk barnmisshandel utan psykisk också.
Tänk själv om du arbeta alla dagar på året tex mellan 8-17.30 eller mer och enbart vara ledig helgerna och när du är sjuk. Aldrig  få ha semester utan du jobbar jour då alla andra är lediga. Skulle du orka i längden?
NEJ!
Det gör inte barnen heller, förskolan är deras arbetsplats som ofta är rörig och högljudd och man kan nästan aldrig få en stund för sig själv om man är trött.

Varför bli sur över denna åsikt som jag har?
Men som tur är så har jag fått massor av positiva reaktioner angående detta av folk som tycker samma som jag, jobbar i eller utanför förskolan, fritids, skola etc. Män och kvinnor.
Sen varför skaffa barn om man inte vill umgås med dem?
Nog om detta, anledningen till att jag skrev detta behåller jag för mig själv men jag har inte fått några nya kommentarer av folk som anser att det är deras fulla rätt att göra det jag tycker är galet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0