magsjuk och inbrott igen!

Ringde Sture nyss och hörde om han trodde någon varit inne i bilen inatt igen. Han kan ju fortfarande ej låsa bilen och har satt på rattlås mellan pedalen och ratten som är lite för stort men är svårt att få av utan nyckel.
Jo då det har de och försökt att bända loss ratlåset, då det märktes på sneheten av lås+att en skruv på pedalen satt lite löst.
Han ska idag efter jobbet fixa allt hos kille han köpte bilen för olåst kan vi ej ha den på gatan.
Någon vill åt vår röda Nissan Sunny frågan är bara vem?
Får jag tag i denna person så vet jag inte vad jag gör!!!!!!! Är ju en gammal bil från 80-talet så vad ska ni med denna till?

Magen var igång flera gånger igår kväll så jag har gått ned en massa i helgen, just nu känner jag ingenting, men det är ju så fort jag äter som den verkar komma igång. Känner mig otroligt trött och det kan man ju förstå!
Efter att magen varit i olag i tre dagar och förstört en hel helg, visst jag har kunnat åka iväg två gånger men då har jag ej ätit på flera timmar+ att jag säkert tömt magen helt innan vi åkte iväg...för den kom ju igång när vi kom hem efter enbart 20 minuter då jag drack lite.

Ursäkta avbrottet...fick rasa iväg på toa nu igen utan att ha ätit något mer en ett glas yougurt. Så jag har ringt medhelp där vi ska sjukanmäla oss innan vi ringer jobbet får alltid tala med en sjuvårdsutbildad sjuksköterska. Det kändes bra för jag frågade om jag inte kunde jobba idag eftersom jag hade fått för mig att jag ej smittade. Men nej 48 timmar efter senaste diarre får man gå och jobba och det är ju särskilt viktigt att man håller det när man arbetar på en förskola. Tänker äta så gått det går idag och är magen normal resten av dagen så...hm då är det först Onsdag som gäller...okey jag ger det vå dagar då.

Har ju en invänjning nu som ska lämnas idag i några timmar utan mamman och vår nya invänjning kanske dyker upp idag efter sin magsjuka då får ju M ta två....nej våran fasta vikarie får hoppa in sen får övrig personal ta de större barnen på gården och invänjnig 2 får gå hem efte samlingen och invänjning 1 efter lunch. Vår personliga assistent som idag jobbar på stora avdelningen och var hos oss de första 1  1/2 åren kan ta med sig killen och va hos oss idag. Ibland ordnar vi det så.

Känner mig som en svikare mot övriga gruppen vi har iallafall 14 barn med invänjningarna om vi får alla idag.
Men jag är väll mer svikare om jag går och jobbar och utsätter barn och personal för smitta????

Nej Kerstin nu kurerar du dig och slutar att tänka på jobbet, det är du först och främst och idag har ni ju en jättebra samordnare som alltid fixar allt till det bästa med hjälp av övrig personal så allt löser sig säkert.
Nu ska jag lägga mig ned och se film med en kopp te får se vad magen gillar det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0